Iets aan iemand z'n deur(klink) hangen

Franciscus
Berichten: 38587

Re: Iets aan iemand z'n deur(klink) hangen

#16 , 02 mei 2018 19:57

Brieven en zo dienen in de brievenbus gestoken te worden.
Deze dienen ( controleer het gemeentereglement maar) meestal volledig in de bus gestoken te worden.
In onze gemeente kan u een GASboete krijgen als er iets uitsteekt of ergens aanhangt (dus niet de bus) en zo op de openbare weg kan komen.
Dan valt u zo wie zo onder sluikstort en dan kan de cascadewetgeving van verspreider -over verdeler - naar uitgever gevolgd worden om verantwoordelijk te zijn.
Als men dus X briefjes op de openbare weg vindt of die niet in de brievenbus stelen is dat is X maal een GASboete. de kosten van het opruimen+sluikstort.
Niet vergeten indien er geen verantwoordelijke uitgever op vermeld staat is dat een afzonderlijk misdrijf.

Om enig idee te geven --
Tevens is het verdelen van ongeadresseerde reclame in veel gemeenten onderhevig aan een bijkomende belasting. Die op voorhand moet aangevraagd en betaald worden.

Ook de inhoud van de advertentie moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#17 , 02 mei 2018 21:33

En bevestig het ook niet achter ruitenwissers van geparkeerde wagens, want daar worden ook boetes voor uitgeschreven!

mbbs1024
Berichten: 474

#18 , 03 mei 2018 11:51

Los van het feit dat het illegaal is, denk ik dat vele mensen er niet van gediend zouden zijn om reclame aan hun deurklink te vinden.

Het is al erg genoeg dat, wegens een overvloed aan reklame, bepaalde TV zenders het bekijken niet meer waard zijn,
zonder mogelijkheid om die vuiligheid door te spoelen.
Soms heb ik de indruk dat de reclame af en toe eens onderbroken wordt door een programma :cry:

Bij mij zou dat averechts werken en aanleiding zijn om dat produkt of die dienst al zeker niet te gaan kopen.
U maakt dus mogelijk anti reklame.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 03 mei 2018 13:25

Ik snap de vraag van de TS nog altijd niet volledig. Over wat soort "klinken" heeft hij het? Auto's? Voordeuren? Op welke manier denkt hij die papieren te bevestigen? Tape? Strapbandjes? Touwtjes?

Over wat soort advertenties mag het dan wel gaan, dat ze aan de deur moeten bevestigd worden? Het feit dat de TS zo karig is met informatie, wekt serieus wat argwaan op bij mij, eerlijk gezegd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

witchqueen
Berichten: 183

#20 , 10 mei 2018 13:53

Google eens op 'deurklinkhanger', ik denk dat het over zoiets gaat, maar dan met reclame op (lukt me niet om hier een foto in te plakken :? ).
Als het aan de klink hangt, valt het iedereen meteen op, terwijl, als het in de brievenbus zit, het bij velen ineens bij het oud papier vliegt, zonder dat men het bekijkt.
Het is tegenwoordig heel moeilijk voor een (misschien nieuwe ?) zaak om zich kenbaar te maken bij potentiële klanten ; logisch dus dat men andere methodes wil proberen... :D

jef007
Berichten: 1679

#21 , 10 mei 2018 17:02

als TS niet meteen klaar en duidelijk zijn vragen stelt, steek ik er mijn tijd niet in!

Terug naar “Handelspraktijken”