Contract handelsgids

KnaepenLudo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contract handelsgids

#1 , 28 apr 2018 09:17

Beste, wij hadden een zaak, en in 2009 is er een verkoper gekomen van handelsgids en heeft ons een contract laten tekenen.
Op 31/10/2017 geven we onze zaak over, de nieuwe mensen huren onze winkel van onze bvba en die wensen geen gebruik maken van handelsgids, en toch moeten wij nog eens 3 jaar betalen, terwijl we geen zaak meer hebben.

Handelsgids zegt nu dat ons btwnummer nog steeds bestaat, dat is juist, Onze bvba heeft eigendommen, die verhuurd worden zoals boven vermeld. Op dit btwnummer wordt geen handel meer gedreven,

Ik moet nu 3 jaar extra betalen terwijl ik geen zaak meer heb,

De rekeningen sturen ze nadat de nieuwe 3 jarige periode ingegaan is, hebben ze nooit gedaan behalve nu, dus waren ze op de hoogte
dat onze zaak niet meer bestond, maar wilde dus op een maffia achtige manier die 3 jaar nog inlijven, ik heb geen opzeg gedaan.
Ik ga die nu zo snel mogelijk doen en reken op begrip.

Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 29 apr 2018 20:44

U had om te beginnen een opzegging moeten en kunnen doen.
Beetje vijgen na Pasen.
Ga eens praten met uw zelfstandigenorganisatie sommige van de handelsgidsen zijn puur bedrog en zijn er al tich meldingen bij economische inspectie.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”