Andere uitzonderingen op de regel dat je 18 moet zijn om een zaak te beginnen, dan in een ambachtelijk beroep.

goalsurfer
Topic Starter
Berichten: 25

Andere uitzonderingen op de regel dat je 18 moet zijn om een zaak te beginnen, dan in een ambachtelijk beroep.

#1 , 14 apr 2018 10:19

Daarnet zat ik te lezen dat je 18 jaar moet zijn of ontvoogde minderjarige om een huurovereenkomst af te sluiten, voor zover ik het begrepen heb zowel als huurder als in een positie van verhuurder. Nu vraag ik mij plots af of dat om een zaak als zelfstandige te beginnen ook zo is dat je mag ontvoogd zijn. Of is de leeftijd daar strikt 18 jaar? Ik heb het opgezocht op internet maar vind geen duidelijk antwoord. Ze verwijzen je naar Unizo maar dat ken ik al.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 apr 2018 12:38

Normaal moet je meerderjarig zijn voor zelfstandige te zijn, daar je anders geen enkel verkoop of inkoop bestelbon kan tekenen, ten zij je ontvoogd bent.

Als minder jarige kan je geen enkel contract afsluiten, en verkopen is ook een contract afsluiten met de klant.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2018 13:29

Ontvoogding vragen aan de familierechtbank. Dan kan je ook als minderjarige een zaak beginnen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 14 apr 2018 13:33

Ontvoogding vragen aan de familierechtbank. Dan kan je ook als minderjarige een zaak beginnen.
Wordt voor die reden effectief ontvoogding gegeven? Is het niet eenvoudiger om via de ouders een vennootschap op te richten en hem medevennoot te maken?

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2018 17:21

Topicstarter wil wschl zijn ouders niet betrekken in een financieel avontuur (dit bedoel ik niet laatdunkend).

goalsurfer
Topic Starter
Berichten: 25

#6 , 20 apr 2018 09:17

Wat ik voorstel: dat iedereen hier zijn diploma's en certificaten vermeldt om zijn antwoord te staven. Voor mijn part mag de discussie nog verder gaan.

ChristophePaus, ten eerste is mijn moeder dood. Mijn vader helpt alleen zijn zonen. Dat gaat hoofdzakelijk over het aanspreken van een advocaat denk ik. (Bij mijn weten doet hij mij financieel voor de rest niet te kort. Zelf heb ik altijd bij een pro deo gezeten.)

goalsurfer
Topic Starter
Berichten: 25

#7 , 20 apr 2018 14:31

... gaat U niet van A tot Z van mij te weten komen doordat ik niet in deze situatie zit. Het was gewoon een vraag om informatie. Iemand van balie Brussel zegt dat een ontvoogde minderjarige een voogd heeft. En daar moet ik het dan maar mee doen.

Terug naar “Handelspraktijken”