Einde huurcontract bancontact toestel Keyware

Brozen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Einde huurcontract bancontact toestel Keyware

#1 , 01 apr 2018 12:18

Volgende situatie doet zich voor :

1) We sluiten een huurcontract af voor een bancontacttoestel met Keyware
Periode : 15/06/2012-30/06/17

2) We besluiten om de handelszaak stop te zetten in september 2016.
Teneinde het contract voor het bancontacttoestel niet te verbreken (aan dewelke kosten verbonden waren die hoger waren dan de som van kwartaalhuur tot einde juni 2017) betalen wij gewoon de huurbedragen t e m het tweede kwartaal 2017

3) Volgens het huurcontract dienden we het bancontact toestel binnen te sturen binnen de drie werkdagen na de beeindiging van het contract.
Daar gaan we echter in de fout en sturen het toestel per vergissing binnen bij de leverancier (Atosworldline, die ons de transactiekosten van maandelijks aanrekende van de bancontactbetalingen). Van Atosworldline krijgen we een schriftelijke bevestiging dat ons toestel ontvangen werd, ondanks het feit dat dit eigenlijk geen toestel van hun was (zij verhuren nl ook bancontact toestellen)

Nu kregen we afgelopen week een brief van een gerechtsdeurwaarder dat we al 3 trimesters huur verschuldigd zijn (trim 3 2017, trim 4 2017 & trim 1 2018) + 10% schadevergoeding hierop
Geen enkel van de desbetreffende facturen kwam echter bij ons terecht aangezien onze handelzaak op een ander adres gevestigd was in een gehuurd pand.
De facturen konden we derhalve niet contesteren.

Vraag
Kunnen aan de geeiste huurbedragen ontkomen, op basis van het feit dat Keyware de huur niet kan verlengen ?
In het contract staat wel dat bij niet inlevering van het toestel, binnen de drie dagen, een schadevergoeding van 1 000 Euro verschuldigd is voor de geleden schade van Keyware
Dienen we te stellen dat die 1 000 Euro de enige koste kan zijn met dewelke we akkoord gaan ? (ook al is het toestel vijf jaar oud ! )
Onze vrees is dat ze enerzijds de huur voor de trimesters zullen eisen + een schadevergoeding voor het niet ingeleverde toestel

Ook, kunnen we een compensatie eisen van Atosworldline, gezien zij het ingeleverde toestel gewoon ontvangen hebben, zonder aan te geven dat het geen toestel betrof dat hun eigendom was. Hadden zij dit laten weten, dan hadden we het uiteraard nadien bij Keyware ingeleverd.

Hopelijk kunnen we hieromtrent een eerste advies krijgen...
Meer vragen ? Laat maar weten
Alvast veel dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 01 apr 2018 12:49

Een vraag voor de volledigheid:

Heb je je contract ook correct opgezegd? Meestal houden zulke contracten immers een auromatische vernieuwing/verlening in als ze niet x maand voor de einddatum worden opgezegd.

P.

Brozen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2018 10:00

Het contract werd via mail opgezegd op 19/07/2016 en op 20/07/2016 heeft Keyware de ontvangst van de mail aangaande de opzegging bevestigd

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”