Last minute afzegging.

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Last minute afzegging.

#1 , 01 apr 2018 10:48

Even advies nodig :

In November accepteert een bedrijf onze offerte via mail. In Januari werd een datum afgesproken voor de aanvang van de werken dit ook via mail. Deze gingen normaal komende dinsdag starten en rond de 6 weken duren met 2 (mezelf en mijn enige werknemer). Nu zie ik dat het bedrijf mij gisteren een mail stuurde om gans de boel af te zeggen.
Kan ik dat bedrijf iets maken? Kan ik de geleden schade factureren?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 apr 2018 11:58

Wat staat er in uw algemene voorwaarden betreffende afzegging?

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 apr 2018 12:05

Wat staat er in uw algemene voorwaarden betreffende afzegging?
Indien de overeenkomst online of op afstand wordt afgesloten, heeft de consument/afnemer het recht om de overeenkomst te verzaken binnen 7 werkdagen na het plaatsen van zijn bestelling. Dit verzakingsrecht is van toepassing op alle producten en diensten waarvoor geen afwijkingen zijn opgenomen in de algemene voorwaarden en voor zover de dienst of product geen duidelijk persoonlijk karakter heeft. Het verzakingsrecht stopt van zodra de consument zijn betaling uitvoert binnen de 7 werkdagen

Reclame

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 apr 2018 11:13

Niemand?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 06 apr 2018 22:13

Consumentenrecht is niet van toepassing op bedrijven.
U zal de firma in gebreke moeten stellen met een aangetekend schrijven en een schadevergoeding moeten vragen.
Hopelijk staat er iets inzake schadevergoeding in uw voorwaarden die de andere firma heeft gekregen.

Terug naar “Handelspraktijken”