Betwisting ivm toezegging abonnement

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Betwisting ivm toezegging abonnement

#1 , 01 mar 2018 11:06

Ik werk sinds kort voor een groep, waaronder verschillende bedrijven vallen, onder andere bedrijf X. Dit is mijn eerste werkervaring.
In december 2017 werd ik opgebeld door een mediabedrijf voor het verlengen van een abonnement dat volgens hen in 2017 was aangegaan voor bedrijf X. Ik was doorgegeven als verantwoordelijke om de verderzetting in 2018 goed te keuren. Het gesprek werd opgenomen.

Ik herinner mij de vraag of ik de verantwoordelijke ben. Ik heb hierop geantwoord dat ik inderdaad de marketing van bedrijf X verzorg, maar dit in samenspraak met de lokale salesmanager. Ik zei ook dat ik nog maar pas in dienst was, en niet op de hoogte was van het abonnement. Ze zouden mij een mail sturen met alle relevante gegevens in. Dit hebben ze echter nooit gedaan.

Nu 3 maanden later, krijg ik een mailtje van de boekhouding van bedrijf X. Ze hebben een factuur en een aanmaning gekregen van het mediabedrijf. Niemand blijkt iets te weten van het abonnement. De persoon die dit in 2017 gestart zou zijn, is niet bekend bij ons. De naam lijkt wel op die van een ex-medewerker, maar daarvan vinden we geen documentatie terug.

Ondertussen zegt het mediabedrijf wel dat op basis van mijn voice recording het abonnement voor 2018 toegezegd is.
- Ik heb hen gevraagd het contract en betalingsbewijs van 2017 voor te leggen. Daarnaast wil ik graag zelf de voice recording kunnen herbeluisteren. Zijn zij verplicht dit te geven?
- Telt mijn voice recording als bevestiging van het abonnement? Ik ga hier niet mee akkoord, omdat het 1) mogelijk onder valse voorwendselen aangepraat is (ik zou nooit toegezegd hebben als dit abonnement niet reeds lopende was) en 2) ik zoals vermeld niet de enige verantwoordelijke ben, maar mijn manager eerst nog moest goedkeuren. Uiteindelijk hebben zij ook niet voldaan aan de belofte alles nog eens op mail te zetten, volgens mij met opzet. Naar mijn gevoel hebben ze misbruik gemaakt van mijn onervarenheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2018 14:30

Vervolg: het mediabedrijf kan geen enkel bewijs voorleggen dat er in 2017 een abonnement is geweest. Ze sturen enkel een door hen opgemaakt factuur van vorig jaar, zonder bewijs van toezegging of betaling door ons.
Nu vraag ik mij af of mijn vermeende mondelinge toezegging voor 2018 nog geldig is, aangezien ze gebaseerd is op valse informatie?

De voicelog heb ik wel gekregen, daarin kom ik zwak over, het is duidelijk dat ik niet goed weet waarover het gaat en ik zeg niet duidelijk ja of nee. Vanaf wanneer is er sprake van een akkoord? Wat zijn hier de wettelijke richtlijnen voor?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”