Solden kledij

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

Solden kledij

#1 , 18 feb 2018 11:52

Een jas word aangeboden voor solden aan 900 euro . Daarbij hoort een kapstok van hoge kwaliteit .(merkkapstok).
Bij solden (-60pr) word gezegd dat het verkrijgen van bijhorende kapstok niet toegepast word .
Kan men deze 2 zaken uit elkaar halen indien het solden is (kapstok apart met jas)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 18 feb 2018 21:19

De winkel beslist wat er verkocht wordt. U hoeft het daar niet mee eens te zijn en dan koopt u niet...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#3 , 19 feb 2018 09:09

Winkel onder druk gezet . Met kapstok of anders niet . Met kapstok verkocht . Zielige praktijken .

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 feb 2018 09:20

Hoe ga je in solden een winkel onder druk zetten ??

Ze verkopen soms reeds met verlies, want zo goed gaat het niet in de kledingwinkels, zie maar naar het hoog aantal faillissementen in de kledingwinkels, de kleine zijn er al zeer lang eruit.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#5 , 20 feb 2018 08:36

Kledingswinkels kopen hun kleren aan voor prijzen van -60 tot -70 pr . Ken er nog van meer . Ik kijk niet wat winkel verdient maar waar mijn geld naar toe gaat . Winkels toe ...morgen gaat er weer een andere open .

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 feb 2018 14:51

Ik neem aan dat het hier om een kleerhanger gaat en geen kapstok. Ik snap niet goed hoe iemand nu zo'n ophef kan maken over een kleerhanger.
Je kan die jas toch aan om het even welke kleerhanger hangen? Of wil je de merkjas ergens ophangen (bv. op je werk) om ermee te kunnen opscheppen en is de hanger daarom zo belangrijk omdat niet iedereen de moeite doet om naar het etiket in de jas te kijken? Als dat de reden is, dan wacht je beter tot volgend jaar om uit te pakken met de jas met bijhorende kleerhanger. Als je er in februari mee pronkt, weet nl. iedereen dat je de jas mét o zo belangrijke hanger in de solden kocht.

Terug naar “Handelspraktijken”