Annulatieverzekering

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

Annulatieverzekering

#1 , 17 feb 2018 11:57

Onlangs nam ik een annulatieverzekering op een vliegtuig tiket van 94 euro . Betaalde hiervoor 7,7 euro .
Nu kwam het zover .
De verzekering melde dat er niets kon uitbetaald worden wegens teveel aan administratiekosten + zetel boekingen +andere taxen .
Is het wettelijk mogelijk om je voor een verzekering te laten betalen zonder dat er iets kan betaald worden ? Dat weten ze toch ook vooraf .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 17 feb 2018 12:26

Wat staat er in de Algemene Voorwaarden? Deze lees je best vooraleer de verzekering te nemen.
De (externe) verzekeraar weet niet op voorhand aan welke prijs jij een vlucht gaat boeken. 94€ is een goedkoop ticket, je kon net zo goed een retour boeken van pakweg 500€.

Zelf ben ik lang geleden gestopt met een annulatieverzekering erbij te boeken bij R***air, omdat de franchise er hoger was dan wat ik er een ticket meestal betaalde.

Best op voorhand de kleine lettertjes lezen, of elders een verzekering nemen aan betere voorwaarden.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 17 feb 2018 12:31

Je hebt wel het recht om de luchthaventaxen te recupereren van de vliegtuigmaatschappij. Maar ook daar zal een administratiekost aan verbonden zijn die mogelijk hoger is in dit geval.

Reclame

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#4 , 17 feb 2018 14:23

SN . Luchthaven tax 43 euro . Administratiekosten voor terugbetaling 35 euro . Staat op website dat er 20 euro gevraagd word . 2stoelen keuze van 10 euro per stuk ook de mist in . Van 94 euro betaalde SN 13 euro terug .
Ik vind het klantenbedrog door een verzekering aan te bieden als men goed weet dat het toch op 0 uitdraait .
Bij mij verkopen ze nu ook geen verzekering meer .

Terug naar “Handelspraktijken”