Controle zwartwerk

Kanaal10
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Controle zwartwerk

#1 , 10 jan 2018 23:01

Hallo leden

Ik heb gehoord dat de RIZIV etc tussen 9u 's avonds en 5u 's nachts geen controle mogen uitvoeren op zwartwerk.

Klopt dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12816

#2 , 10 jan 2018 23:14

Afwijkingen zijn toegelaten, anders kun je onmogelijk bv. een ober in een discotheek nooit controleren.

Kanaal10
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2018 23:17

Afwijkingen zijn toegelaten, anders kun je onmogelijk bv. een ober in een discotheek nooit controleren.
Ik heb het vooral dan over fabrieken die 24u open zijn en of fabrieken die niet 24u open zijn maar 's nachts toch paar mensen in het zwart laten werken

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 11 jan 2018 00:04

Als het nodig is kunnen controleorganisaties ook 's nachts controleren.
Zonder bevelschrift indien wettelijk toegestaan of met een bevelschrift dat door de bevoegde rechter is afgeleverd.
Dikwijls gebeuren die controles in 'gemengde' teams dus meerdere organisaties samen elk met hun bevoegdheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2018 06:20

Waar haal je dit, de sociale inspectie mag 24/24 controles uitvoeren, de restaurants en ook het transport word zeker s'nachts gecontroleerd.

In de bakkerijen moeten ze ook s'middags geen controle doen maar wel s'nachts.

Anders bel eens naar de sociale inspectie die dat de telefoon opneemt zal dit de beste mop van het jaar vinden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 11 jan 2018 09:18

Hallo leden

Ik heb gehoord ?
Van een andere zwartwerker zeker?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jan 2018 10:09

De bevoegdheden van de sociale inspecteurs

Toegang tot de arbeidsplaatsen

De sociale inspecteurs die zich kunnen legitimeren, hebben het recht om, op elk ogenblik van de dag of van de nacht, zonder voorafgaande

kennisgeving, vrij binnen te gaan in alle arbeidsplaatsen of andere plaatsen die aan hun toezicht onderworpen zijn,

of waarvan zij redelijkerwijze kunnen vermoeden dat daar personen tewerkgesteld zijn die onderworpen zijn aan de wetgevingen waarover zij toezicht uitoefenen.

bron: randstad
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#8 , 11 jan 2018 12:56

Ik denk dat het verward wordt met de uren voor een huiszoekingsbevel.
Dit mag inderdaad enkel tussen 05:00 en 21:00.

Bij heterdaad mag dit zelfs 24/7.

ik dacht ook dat bij een terreur onderzoek dit ook 24/7 kan.

Terug naar “Handelspraktijken”