Werken in bijberoep met 'personeel'

Zillianne
Topic Starter
Berichten: 90

Werken in bijberoep met 'personeel'

#1 , 27 okt 2017 20:42

De hedendaagse concurrentie is niet te onderschatten, en adverteren is heel duur.

Kan ik als webdesigner (!!bijberoep) een advertentie plaatsen waar ik een incentive geef van pakweg €100 voor elke aangebrachte 'klant' (met resultaat uiteraard).

Dus in principe een soort van 'vrije vertegenwoordiger' aanstellen.

Dit lijkt me op het eerste zicht een heel tof idee, maar... is het wettelijk in orde?

Particulieren zou ik dan bv. kunnen verwijzen naar de occasionele inkomsten aan te geven aan 33% (of zoiets, ik heb niet precies de juiste cijfers bij de hand) op belastingaangifte.

Wat met zelfstandigen? Factureren aan? Ook niet echt interessant als je 100€ moet factureren en dan nog 50'je overhoudt...

Mijn gemiddelde inkomsten per project zijn heel beperkt, ong. €600 factuur.

Maar, wat zegt de wet hierover?
Alvast dank voor info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2017 22:30

Toch oppassen met schijnzelfstandigen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 27 okt 2017 23:18

Vanaf dat die persoon dat regelmatig doet, wordt hij zelfstandige, met alle gevolgen vandien.

Reclame

Zillianne
Topic Starter
Berichten: 90

#4 , 28 okt 2017 20:20

Voor alle duidelijkheid, het zou niet gaan over één persoon (vertegenwoordiger) maar in principe om een aantal mensen die klanten aanbrengen en dan een kleine vergoeding hiervoor ontvangen.

LeenW
Berichten: 12813

#5 , 28 okt 2017 21:22

Dat blijft hetzelfde verhaal he..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 okt 2017 08:52

Als zelfstandige probeer toch anders je zaak te verkopen, er zijn in de tijd van zo veel sociale media manieren genoeg om je te verkopen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 29 okt 2017 09:28

Je moet al mensen vinden die weten waarover ze praten om iets te verkopen. Een zaak moet je zelf opbouwen er zijn manieren en middelen in overvloed.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Handelspraktijken”