betalingstermijn na creditnota

steve1975
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

betalingstermijn na creditnota

#1 , 18 okt 2017 20:38

Hallo, ik ben een zelfstandig ondernemer, ik heb in onderaanneming voor een firma gewerkt...
Door het uitblijven van de juiste meetstaten, heb ik 2 facturen gemaakt op de mondeling doorgegeven meetstaten van de werven...
Deze 2 facturen heb ik verstuurd op 13-9-2017 , deze heeft de firma dan op 21-9-2017 geprotesteerd omwille van de meetstaten.
Op 10-10-2017 heeft de firma mij de bedragen doorgestuurd per werf om als creditnota op te stellen.
Ik heb deze creditnota's opgemaakt en verstuurd op 11-10-2017...
Ik heb al eerder voor deze firma gewerkt, deze betaalde 1 week na ontvangst van de factuur, terwijl de termijn 30 dagen was...

Mijn vraag is , wanneer moet de firma mij nu betalen? Originele facturen zijn van 13-9-2017 en creditnota's zijn van 11-10-2017....
Tot op heden heb ik nog niks ontvangen van deze firma :-( :-(

Alvast bedankt , hopend op een duidelijk antwoord want ik vind het nergens terug op het net

mvg steve

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 18 okt 2017 22:41

Jij hebt de facturen opgesteld, dus jij bepaalt...
Ze hebben 30 dagen de tijd gekregen van je, en de correctie is verzonden op 11/10, dus geef ze tijd tot 11/11.

steve1975
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 okt 2017 10:45

beste, bedankt voor de reactie,
De termijn op de 2 facturen (waarover de creditnota's gaan) is 7 dagen, aangezien de firma de allereerste factuur ook na 7 dagen betaalde.
Moet de firma mij dan eigenlijk al betaald hebben of 7 dagen na verzenden van de creditnota's?