Pagina 1 van 1

opzegging dienst, niet volgens algemene voorwaarden

Geplaatst: 10 okt 2017 11:09
door marjohn
Hallo,

Na een lange periode van ontevredenheid over een dienstverlener heb ik besloten om mijn contract met hem op te zeggen.
Ik deed dit door een email te sturen met leesbevestiging. De leesbevestiging heb ik ontvangen.
De dienstverlener reageert nu, 3 weken later, met de melding dat ik de dienst niet correct, volgens zijn voorwaarden heb opgezegd. Dit moest via aangetekend schrijven of via een webformulier. Uiteraard heeft hij hier net zo lang mee gewacht dat ik nu na de opzegperiode (1 maand voor vervallen contract) zit.
Misschien ook belangrijk om melden: het oorspronkelijke contract werd met een ander bedrijf afgesloten dat werd overgenomen door deze gangsters. Zij hadden destijds andere voorwaarden en als ik diensten bij hen opzegde per mail werd dat aanvaard. Tevens heb ik nooit de expliciete melding gekregen dat de voorwaarden werden aangepast, hoewel ik vermoed dat ik me onbewust met de nieuwe voorwaarden heb akkoord verklaard door het jaarlijkse contract te verlengen. Op de factuur stond dat betaling akkoord inhoudt met de voorwaarden (telt dat?)
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in dit bedrijf en vermoed dat ze het vuil willen spelen en mij nog een jaar willen laten betalen met het argument dat ik te laat heb opgezegd.
Hebben ze een poot om op te staan? Geldt een email met leesbevestiging als aangetekend schrijven? Kan ik aanbrengen dat ze zo lang hebben gewacht om te reageren?

Re: opzegging dienst, niet volgens algemene voorwaarden

Geplaatst: 10 okt 2017 11:33
door sloeberken
U opzeg via email is wettig, stel hun in gebreke met een AS en verwijs naar u geldige opzeg via email, eventueel copy van email en leesbevestiging bijvoegen.

Re: opzegging dienst, niet volgens algemene voorwaarden

Geplaatst: 10 okt 2017 13:22
door Fortuin
Maar in de toekomst misschien toch beter een aangetekende zending gebruiken!