#2 , 01 okt 2017 18:03
Als u er een principekwestie van wilt maken:
De verkoper een aangetekende ingebrekestelling sturen, waarin u verwijst naar de communicatie, en het feit dat vanaf er een akkoord is over goed en prijs de verkoop gesloten is (wat je kan bewijzen), je hierdoor geld geïnvesteerd hebt (verplaatsing, tijd) en je deze dus terug vergoed wilt zien.
Indien deze niet akkoord gaat, zul je verdere stappen zetten.
Vervolgstap: vredegerecht.
Hierna kan de verkoper 2 dingen doen:
Akkoord gaan (goed voor jou), of het weglachen.
In dat geval is het dus vredegerecht, waarbij je wellicht meer kosten zult hebben aan een advocaat dan wat je zult terugkrijgen, als de vrederechter hier al mee akkoord zou gaan.
In theorie heb je dus een punt, in de praktijk zou ik er mijn tijd niet insteken. Dit tenzij je natuurlijk een uitgebreide rechtsbijstandverzekering zou hebben die dit alles dekt.