Verkoopovereenkomst

Racemini
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoopovereenkomst

#1 , 30 sep 2017 12:47

Geboden op 2de hands op een item ,prijs en tijdstip overeengekomen via e-mail, verwittigd via sms dat ik op het gevraagde tijdstip daar ging zijn , bij aankomst wordt het item onder mijn neus verkocht , als zelfstandige ben ik zo ook een halve dag werk kwijt.
Wat valt hieraan te doen ?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 01 okt 2017 18:03

Als u er een principekwestie van wilt maken:
De verkoper een aangetekende ingebrekestelling sturen, waarin u verwijst naar de communicatie, en het feit dat vanaf er een akkoord is over goed en prijs de verkoop gesloten is (wat je kan bewijzen), je hierdoor geld geïnvesteerd hebt (verplaatsing, tijd) en je deze dus terug vergoed wilt zien.
Indien deze niet akkoord gaat, zul je verdere stappen zetten.

Vervolgstap: vredegerecht.

Hierna kan de verkoper 2 dingen doen:
Akkoord gaan (goed voor jou), of het weglachen.
In dat geval is het dus vredegerecht, waarbij je wellicht meer kosten zult hebben aan een advocaat dan wat je zult terugkrijgen, als de vrederechter hier al mee akkoord zou gaan.

In theorie heb je dus een punt, in de praktijk zou ik er mijn tijd niet insteken. Dit tenzij je natuurlijk een uitgebreide rechtsbijstandverzekering zou hebben die dit alles dekt.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”