Digitale Service (donaties op gameserver)

Beano
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Digitale Service (donaties op gameserver)

#1 , 03 sep 2017 11:48

Ik ben momenteel bezig met het hosten van een gameserver, ik ben 17 jaar en heb dus nog niet veel inkomen.

Momenteel host ik een server waar ik €10 / Maand betaal om de server te laten draaien (dit is niet op mijn eigen spel ter verduidelijking, maar de game laat het wel toe om donaties te vragen).

Ik verdien hier niets aan, maar het is wel mogelijk om op mijn server "donaties" te vragen waarvoor spelers dan in ruil extra perken en spullen in het spel krijgen. Deze donaties zijn niet verplicht maar ik bied ze er wel iets voor in de plaats aan, als "dank" voor hun "donatie". Ik zou deze donaties dan gebruiken om de kosten van mijn server te dekken, als er winst is zou ik deze deels gebruiken om de server te "upgraden" (meer memory en CPU kracht geven door meer te betalen) waardoor de prijs kan stijgen tot €30 / Maand. Als ik dan nog geld over heb zou ik het voor persoonlijk gebruik gebruiken. Ik heb geen officiële website waar ik deze services zou verkopen/aanbieden maar ik zou de spelers het gewoon laten storten op mijn PayPal account.

Ik weet niet helemaal zeker of dit legaal is en wil zeker niet in de problemen komen hiermee. De donaties zijn compleet vrijblijvend en je kan ook spelen op de server zonder te betalen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 03 sep 2017 12:34

Dit is niet helemaal koosjer. De server met donaties op zich is geen probleem, maar omdat u dingen erbij geeft bij een donaties, is dit eigenlijk een elektronische dienst. U geeft ze immers iets in ruil voor geld. Als u dat achterwege laat, geen probleem.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 03 sep 2017 16:21

PS uw gebruikersnaam is een geregistreerd merk uit de UK... dus opletten daarmee.

Reclame

Beano
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 sep 2017 20:34

Maar ik heb toch technisch gezien niet echt een webshop, maar eerder een "ruil" voor geld (donaties)...

LeenW
Berichten: 12813

#5 , 03 sep 2017 21:48

Maar ik heb toch technisch gezien niet echt een webshop, maar eerder een "ruil" voor geld (donaties)...
Heel de economie is gebaseerd op goederen of diensten ruilen voor geld ;)

Terug naar “Handelspraktijken”