Borgstelling kaskrediet

JorgenDG
Topic Starter
Berichten: 40

Borgstelling kaskrediet

#1 , 28 aug 2017 08:42

Allen,

Dient een bank de borgsteller te verwittigen als de bvba van eigenaar / vennoot / adres / zaakvoerder veranderd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2017 08:47

Als je borgstaat voor de BVBA, wat heeft de rest daar dan nog mee te zien, de banken weten niet altijd wie er aandeelhouder is.

Enkel kunnen ze dit weten wie de zaakvoerder is, omdat dit gepubliceerd word in het staatsblad, maar veranderen van aandeelhouders weten ze eigenlijk niet.

P.S een BVBA heeft geen eigenaar enkel aandeelhouders.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JorgenDG
Topic Starter
Berichten: 40

#3 , 28 aug 2017 09:02

Moet men dan verwittigen van zaakvoerder ? gezien deze moet tekenen voor overdracht van de rekening

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 aug 2017 09:07

Moet men dan verwittigen van zaakvoerder ? gezien deze moet tekenen voor overdracht van de rekening
Neen, dit word gepubliceerd in het staatsblad en dit kan je elk ogenblik zelf nazien, ook in het KBO zie je dit onmiddellijk wie er zaakvoerder is.

Je kan proberen via de bank van je borg vanaf te geraken, wat niet zo gemakkelijk zal gaan.

Versta niet dat je borgstaat en geen aandeelhouder bent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JorgenDG
Topic Starter
Berichten: 40

#5 , 28 aug 2017 09:13

Dit is uit het verleden. De firma werd verkocht. Doch heb ik een email van directeur kredieten die mij bevrijd van de borg. Nu de bvba failliet is denkt de bank nog een deeltje te recuperen. Doch zijn er een heel deel nalatigheden gebeurd door de bank. Niet op de hoogte van overschrijding krediet, en dergelijke. Ook niet verwittigd bij terugbetaling krediet. Allemaal logisch gezien we al een bevestiging hebben dat we bevrijd waren hiervan. Nu denken ze er anders over

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 aug 2017 09:18

Doch heb ik een email van directeur kredieten die mij bevrijd van de borg.

Probleem is een email, dit word niet altijd als bewijs gezien, als het over een serieus bedrag gaat zou ik toch even mijn licht opsteken bij een advocaat, vraag wel eerst zijn prijs omdat je niet voor verassingen komt te staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JorgenDG
Topic Starter
Berichten: 40

#7 , 28 aug 2017 09:22

Ik heb meerdere emails + een vage brief. Dus meedere malen door meedere personen.
Bovendien is men dan nalatig geweest dat het krediet niet is terugbetaald en wij niet per aangetekend schrijven zijn verwittigd

Terug naar “Handelspraktijken”