vroegtijdig beëindigen contract

nickthys
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vroegtijdig beëindigen contract

#1 , 23 aug 2017 08:45

Hallo, mijn vennootschap wordt ingehuurd door een ander bedrijf om diensten te verlenen. De maandelijkse factuur is variabel. Er was een contract van onbepaalde duur. Bij beëindiging moet een opzegtermijn van 6 maanden gerespecteerd worden, of een vergoeding betaald worden die overeenstemt met het gemiddelde van de bedragen die mijn vennootschap heeft gefactureerd gedurende de laatste 12 maanden. Op 12 juni heeft het bedrijf de opzeg gegeven, startend vanaf 19 juni en eindigend op 19 december 2017. Nu wenst het bedrijf de opzegtermijn vroegtijdig te beëindigen per 31 augustus en 4 maanden uit te betalen.

Is dit juridisch correct?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2017 23:25

Dan kom je aan een vergoeding van (ruim) zes maanden: 2,5 maand met prestaties van jouw kant, 4 maanden zonder tegenprestaties van jouw kant. Ik zie maw geen probleem.
Tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”