kilometervergoeding

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

kilometervergoeding

#1 , 06 aug 2017 13:40

Ik heb een vraag over een kilometervergoeding. Ik ben zelfstandig handelaar en heb dus kennis van BTW, sociale bijdragen etcc.
Mijn buurman/winkelier vraagt me nu of ik interesse heb om op regelmatige basis ( 1x week) naar Nederland te rijden om leveringen te doen voor hem.
Ik zou een prijs moeten maken per kilometer all in.

Weet iemand hoeveel ik zou kunnen vragen? of waar ik dit zou kunnen vinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 06 aug 2017 14:06

De forfait voor personeel dat met hun eigen wagen dienstverplaatsingen doet bedraagt ongeveer 0,35€/km: dit kan al een richtlijn zijn wat betreft de kostprijs van de verplaatsingen voor uzelf (afschrijving wagen, brandstof, onderhoud, verzekering, belastingen, ...). Indien u ook uw eigen uren vergoed wilt zien telt u deze hierbij op. Als u bijvoorbeeld rekent dat u gemiddeld 60 km/u kan rijden en u wilt 30€/uur dat u op de baan bent betaald worden telt u hier per kilometer 0.5€ bij.

basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#3 , 06 aug 2017 18:58

U kan natuurlijk zelf even uw huiswerk maken. Vraag een aantal koerierdiensten een offerte voor dezelfde wekelijkse verplaatsing. Dan heeft u snel een beeld van de marktprijs.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#4 , 07 aug 2017 17:42

goed idee dat ik opgevolgd heb
koeriersbedrijven vragen rond de 0.5 euro/km (all in) + BTW

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 aug 2017 19:45

Bij koeriers is dit de prijs enkele rit ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 07 aug 2017 22:17

Enig idee wat de (legitieme) lading is?
Verzekering?
Welke vervoersdocumenten?

dachero
Berichten: 27

#7 , 08 aug 2017 12:55

Als u vervoer voor derden doet mag u max 499 kg vervoeren ,anders heeft u een vervoersvergunning nodig.
Uw voertuig moet dan ook gekeurd zijn op dit max laadvermogen.
Als u dan nog eens naar het buitenland gaat moet u ook over de correcte transportdocumenten beschikken=cmr.
En om uw lading te verzekeren tijdens het transport heeft u ook nog een verzekering nodig die de waarde dekt van uw lading.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1683

#8 , 08 aug 2017 12:58

lowie : ik heb dat niet specifiek gevraagd maar ik veronderstel dat ik de terugrit ook moet betalen.
ik zal ervoor zorgen dat de vracht ( potten en pannen, koffiezetten, campinggerei.....) onder de 499 kg blijft.

Terug naar “Handelspraktijken”