Verhuur camera

zerocool22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuur camera

#1 , 04 aug 2017 20:43

Beste,

Ik ben zelfstandige in bijberoep. Nu heb ik privé een camera aangekocht (waarde 5000€).
Maar nu zou ik deze ook willen verhuren via de zaak. (nu verdien ik echt niet veel met mijn bijberoep max 1K per jaar, camera's verliezen heel snel hun waarde, dus binnen de 2 jaar ga ik hem privé ook terug verkopen)

Maar kan ik de camera privé verhuren aan mijn zaak, en dat de zaak die doorverhuurd aan een klant? Want als ik de camera zou inbrengen in de zaak, en hem terug wil verkopen binnen het jaar. Dan kan ik dat bedrag niet gewoon aan mezelf privé overschrijven he ofwel?

Alvast bedankt voor de reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2017 20:51

Ben je een vennootschap ?

Zo neen dan kan dit zonder meer verhuren , jij bent de zaak bij een éėn man zaak
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

zerocool22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 aug 2017 12:29

ok, Nee geen vennootschap.

Hoe zit het dan boekhoudgewijs. Moet ik dan als privé persoon een document opmaken, dat ik het verder verhuur aan mijn zaak voor x bedrag / maand. En stort ik dit bedrag dan maandelijks naar mijn privé rekening. En hetgeen wat de zaak verhuurt hou ik in de zaak?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2017 12:33

Neen je kan toch niks verhuren aan je zelf, u bent persoonlijk de zaak, ik geloof niet dat je het snapt.

Een één man zaak is de zaak zelf, je kan wel een speciaal bankrekening hebben maar belast word u in zijn geheel daar u de zaak bent!

Luister je bent niet alleen hoor die denkt dat de zaak apart is, dit is enkel bij een vennootschap.

Je mag dit verhuren in u naam, en je heeft hem ooit gekocht in u naam.

Heb je ooit bedrijfsbeheer gevolgd ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 05 aug 2017 14:54

Als u die camera prive gekocht hebt kan je die niet verhuren, nog als inkomsten/onkosten ingeven.
U zakelijke en prive bankrekening kun je niet apart houden.
Richt een kleine vennootschap op, denlowie zal u wel op de weg helpen indien nodig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Handelspraktijken”