Tupperware Boekhouding

Hleenr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tupperware Boekhouding

#1 , 28 jul 2017 02:23

Hallo
Ik ben nog maar maand bezig met tupperware maar ik vroeg me af wat je al moet afgeven aan je boekhouder en wat je al kan inbrengen.
moet ik dan eigenlijk factuur maken met de verkoop van een avond of hoe zit dit juist in mekaar?
wie kan mij wat helpen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jul 2017 06:23

Ik denk dat je best even tot aan een boekhouder gaat als je er niks van kent !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1681

#3 , 28 jul 2017 10:41

hoe bent u eigenlijk kunnen opstarten als je werkelijk niets weet?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jul 2017 10:48

hoe bent u eigenlijk kunnen opstarten als je werkelijk niets weet?

Dit gaat in de toekomst er niet op beteren als men vanaf volgend jaar het bedrijfsbeheer afschaft.

Ik beklaag de boekhouders in de toekomst.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jul 2017 11:31

Hallo
Ik ben nog maar maand bezig met tupperware maar ik vroeg me af wat je al moet afgeven aan je boekhouder en wat je al kan inbrengen.
moet ik dan eigenlijk factuur maken met de verkoop van een avond of hoe zit dit juist in mekaar?
Geeft tupperware zelf je daar niet de nodige info over? :shock:
wie kan mij wat helpen
mail naar ...
Zo werkt een forum niet. Antwoorden zal je hier krijgen. Een opportunistische boekhouder die uw berichtje leest, zal u misschien wel mailen :lol: .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 28 jul 2017 12:03

Beperkte documentie(kleine ondenemingen) : 29 DECEMBER 1992. - KONINKLIJK BESLUIT nr. 19 met betrekking tot de vrijstellingsregeling bepaald door artikel 56,§2, van het Wetboek van de belasting over de toegevoegde waarde in het voordeel van kleine ondernemingen

Uitgebreide documentatie : 17 JULI 2013. - Wet houdende invoeging van Boek III " Vrijheid van vestiging, dienstverlening en algemene verplichtingen van de ondernemingen ", in het Wetboek van economisch recht en houdende invoeging van de definities eigen aan boek III en van de rechtshandhavingsbepalingen eigen aan boek III, in boeken I en XV van het Wetboek van economisch recht
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 28 jul 2017 18:46

hoe bent u eigenlijk kunnen opstarten als je werkelijk niets weet?
Tupperware consulenten hebben geen enkele voorkennis nodig.
Je moet gewoon doorgeven aan een concessie dat je dit wilt worden, alsook aan een ondernemingsloket een ondernemingsnummer aanvragen (waarbij je, behalve je eID, niets moet hebben van documenten).

Vond het schandalig toen ik dit ontdekte toen mij vrouw dit ook geworden is, want er komt redelijk wat kennis van boekhouden bij kijken.
(Voor de duidelijkheid: ik heb 2 attesten bedrijfsbeheer, had een ondernemingsnummer, en heb dit consulentenwerk ook hieronder geplaatst).

Jackrussell
Berichten: 701

#8 , 31 jul 2017 13:15

hoe bent u eigenlijk kunnen opstarten als je werkelijk niets weet?

Dit gaat in de toekomst er niet op beteren als men vanaf volgend jaar het bedrijfsbeheer afschaft.

Ik beklaag de boekhouders in de toekomst.
Of niet. Zijn natuurlijk wel weer extra klanten voor wie ze (tegen betaling) elk factuurtje in moeten gaan boeken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 jul 2017 13:25

Of niet. Zijn natuurlijk wel weer extra klanten voor wie ze (tegen betaling) elk factuurtje in moeten gaan boeken.
In praktijk gaat het weinig verschil geven, denk ik. Er zullen er genoeg zijn die zelf hun factuurtjes online ingeven, en enkel een boekhouder zullen gebruiken voor de ingewikkeldere zaken (opmaak jaarrekening, BTW aangifte, etc...). Net zoals dit nu ook het geval is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12828

#10 , 31 jul 2017 13:33

Ik verwacht eerder een totale chaos in de boekhouding, een aangekondigde fiscale controle, en een boekhouder die vervolgens alles mag gaan opkuisen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 31 jul 2017 13:44

Leen volledig met je eens
Nu al wanneer ze het zel in boeken is het bij zeer veel een chaos einde jaar
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 jul 2017 13:54

Leen volledig met je eens
Nu al wanneer ze het zel in boeken is het bij zeer veel een chaos einde jaar
En denk je dat het wel of niet hebben van een attest bedrijfsbeheer daar verschil in zal maken? Ikzelf heb ook ergens zo'n attest liggen. Toen ik mijn middelbaar Economie-Wiskunde afgemaakt had, kreeg ik bij mijn middelbare diploma eveneens dit attest. Geloof me: mijn boekhoudkennis is noppes hoor. Buiten het feit dat ik weet dat Actief en Passief (Debet en Credit) gelijk moet zijn, weet ik er niets meer van...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jackrussell
Berichten: 701

#13 , 31 jul 2017 20:23

Of niet. Zijn natuurlijk wel weer extra klanten voor wie ze (tegen betaling) elk factuurtje in moeten gaan boeken.
In praktijk gaat het weinig verschil geven, denk ik. Er zullen er genoeg zijn die zelf hun factuurtjes online ingeven, en enkel een boekhouder zullen gebruiken voor de ingewikkeldere zaken (opmaak jaarrekening, BTW aangifte, etc...). Net zoals dit nu ook het geval is...
Ik denk dat je dan menigeen overschat. Ik schat zo in dat bij veel mensen zonder bedrijfsbeheer en zonder basale kennis van boekhouden, de boekhouding een puinhoop gaat worden.

Heel wat mensen zullen nadat de fiscus contact op heeft genomen of ze geconfronteerd worden met bepaalde zaken toch opeens een boekhouder nodig hebben.

En iedereen weet: als de nood het hoogst is, is de factuur dat ook.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 01 aug 2017 09:17

Ik denk dat je dan menigeen overschat. Ik schat zo in dat bij veel mensen zonder bedrijfsbeheer en zonder basale kennis van boekhouden, de boekhouding een puinhoop gaat worden.
In dat geval ga je er van uit dat zo'n getuigschrift bedrijfsbeheer garant staat voor een basale kennis boekhouden? Ik kan u garanderen dat dit zeker niet het geval is. Die getuigschriften zijn vodjes papier, die je bij wijze van spreken bij uw middelbare diploma bij krijgt.

Dus ofwel waardeert men dat getuigschrift op, en zorgt men dat dit inderdaad een garantie is dat de houder ervan een basiskennis bedrijfsbeheer heeft, ofwel schaft men het af. Men had beter voor het eerste gekozen, maar men heeft dus uiteindelijk het tweede beslist. Maar of de huidige situatie zoveel beter was, namelijk dat men zo'n bladje papier dat helemaal niets zegt, moest hebben, daar heb ik sterk mijn twijfels over...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 01 aug 2017 09:43

Er zijn zeer veel zelfstandigen die bedrijfsbeheer gevolgd hebben en die zeer goed op de hoogte zijn, en een attest bedrijfsbeheer is ook omdat je de nodige kennis zou hebben voor hun boekhouder een beetje te kunnen controleren.

Dat er zijn die dit wel hebben en er niks van kennen dit is waar maar een schande voor de school dat zo iets aflevert zonder zeker van te zijn van hun kennis
Dus als ik het goed begrijp zijn er dus mensen met bepaalde diploma die er weinig kennis hebben van de materie van hun diploma.

Hopelijk kom ik niet terecht bij zo een dokter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”