Tupperware Boekhouding

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Tupperware Boekhouding

#16 , 01 aug 2017 09:59

Dat er zijn die dit wel hebben en er niks van kennen dit is waar maar een schande voor de school dat zo iets aflevert zonder zeker van te zijn van hun kennis.
Niet noodzakelijk. Het probleem is dat zo'n attest niet vervalt. Ik heb ook zo'n attest en op het moment dat ik dit gekregen heb, zal mijn kennis wel OK geweest zijn, maar dit is ondertussen 20 jaar geleden, en in die 20 jaar heb ik helemaal niets te maken gehad met boekhouden.
Dus als ik het goed begrijp zijn er dus mensen met bepaalde diploma die er weinig kennis hebben van de materie van hun diploma.
Uiteraard. Het is een beetje naïef om te denken dat iedereen die in het bezit is van een diploma, ook automatisch de nodige kennis heeft waar dit diploma zou moeten voor staan. Op het bedrijf waar ik werk, is enkel een diploma al lang niet meer voldoende om te kunnen beginnen. De kennis wordt ook effectief gronig getest voor er een contract aangeboden wordt. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen er "door de mand vallen" bij die testen. Zeker één op vier met het correcte diploma, raakt niet door de testen (en deze zijn niet zo héél moeilijk, hoor).
Hopelijk kom ik niet terecht bij zo een dokter.
Neen, inderdaad, maar wees maar zeker dat er ook dokters zijn die beter hun diploma terug zouden inleveren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#17 , 01 aug 2017 10:47

Ik heb een diploma van doctor in de wetenschappen, dus ik mag zó een bedrijf beginnen als ik wil. Nochtans heb ik in mijn hele opleiding, middelbaar + universiteit, niet EEN uur economie gehad. Welkom in absurdistan.
NB. Ik ben helemaal niet van plan een bedrijf te beginnen.

Jackrussell
Berichten: 701

#18 , 01 aug 2017 17:05

Ik denk dat je dan menigeen overschat. Ik schat zo in dat bij veel mensen zonder bedrijfsbeheer en zonder basale kennis van boekhouden, de boekhouding een puinhoop gaat worden.
In dat geval ga je er van uit dat zo'n getuigschrift bedrijfsbeheer garant staat voor een basale kennis boekhouden? Ik kan u garanderen dat dit zeker niet het geval is. Die getuigschriften zijn vodjes papier, die je bij wijze van spreken bij uw middelbare diploma bij krijgt.

Dus ofwel waardeert men dat getuigschrift op, en zorgt men dat dit inderdaad een garantie is dat de houder ervan een basiskennis bedrijfsbeheer heeft, ofwel schaft men het af. Men had beter voor het eerste gekozen, maar men heeft dus uiteindelijk het tweede beslist. Maar of de huidige situatie zoveel beter was, namelijk dat men zo'n bladje papier dat helemaal niets zegt, moest hebben, daar heb ik sterk mijn twijfels over...
Ik ga er niet vanuit dat dat per definitie het geval is, maar wel dat de kans net wat groter is dat iemand er wat van weet. Zo iemand heeft dan toch ooit wat gevolgd dat met boekhouden te maken heeft.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 aug 2017 09:34

Ik ga er niet vanuit dat dat per definitie het geval is, maar wel dat de kans net wat groter is dat iemand er wat van weet. Zo iemand heeft dan toch ooit wat gevolgd dat met boekhouden te maken heeft.
Daar valt iets voor te zeggen. Langs de andere kant zal je in de toekomst zien dat er goede bedrijfsleiders zullen zijn die zelf één en ander van bedrijfsbeheer zullen opzoeken / studeren en ook deze kennis zullen vergaren, maar daar geen getuigschrift van zullen hebben...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jackrussell
Berichten: 701

#20 , 02 aug 2017 13:20

Ik ga er niet vanuit dat dat per definitie het geval is, maar wel dat de kans net wat groter is dat iemand er wat van weet. Zo iemand heeft dan toch ooit wat gevolgd dat met boekhouden te maken heeft.
Daar valt iets voor te zeggen. Langs de andere kant zal je in de toekomst zien dat er goede bedrijfsleiders zullen zijn die zelf één en ander van bedrijfsbeheer zullen opzoeken / studeren en ook deze kennis zullen vergaren, maar daar geen getuigschrift van zullen hebben...
Dat is zeker zo. Zoals je ook wel mensen hebben die met dat papiertje een extra bevestiging denken te hebben dat ze het allemaal weten. Terwijl dat in de praktijk niet zo is.

Terug naar “Handelspraktijken”