opzeggen freelance overeenkomst

nauwynckj
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

opzeggen freelance overeenkomst

#1 , 20 jul 2017 13:29

Hoi,

Ik werk in bijberoep als freelance vertegenwoordiger voor een bepaalde firma met een overeenkomst van onbepaalde duur. Ik zou deze overeenkomst graag beëindigen. In de overeenkomst staat vermeld dat dit kan mits schriftelijke melding en het in acht nemen van de wettelijke opzegtermijn.
Nu is mijn vraag hoe lang deze wettelijke opzegtermijn is ? Is dit zoals in de meeste gevallen 3 maand ?

Ik heb reeds het bedrijf telefonisch op de hoogte gebracht, maar wens dit zoals vastgelegd in de overeenkomst ook schriftelijk doen met daarop de vermelding van de start en stop van de opzegtermijn.

Alvast bedankt voor jullie advies en hulp in deze.

Met vriendelijke groeten,
Jurgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2017 14:30

Voor een zelfstandige bestaan er ongelukkig geen opzeg termijnen, ze bedoelen hoogst waarschijnlijk op de opzegtermijnen van werknemers !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2017 14:50

Bepaalde duur kan steeds beëindigd mits respecteren van redelijke termijn.
Idd geen wettelijke termijn van toepassing.
1 tot 3 maanden lijkt redelijk ifv omstandigheden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

nauwynckj
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jul 2017 22:03

Bedankt !

Terug naar “Handelspraktijken”