stock exchange mogelijke?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

stock exchange mogelijke?

#1 , 27 jun 2017 12:06

Beste,

Ik heb BTW nummer (winkel eigenaar) en mijn vrouw is bediende.
Mogelijke online (American, England of Australian) stock exchange business te beginnen op mijn gegevens of met mijn vrouw gegevens?

- Online share kopen, share verkopen

Of allen mijn vrouw kan dat? maar ik niet omdat ik ben winkel eigenaar?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 28 jun 2017 21:56

Effectenmakelaar is een gereglementeerd beroep, niet iedereen kan dat zomaar worden. Je moet voldoen aan volgende voorwaarden:

- geslaagd zijn voor het wetenschappelijk examen;
- min. 3 jaar, onafgebroken, beroepservaring kunnen bewijzen inzake: transacties, advies of beheer inzake financiële instrumenten welke op Belgische of buitenlandse gereglementeerde financiële markten verhandeld worden;
- geslaagd zijn voor het beroepsexamen;
- beschikken over een gunstig advies van de Erkenningsgraad voor effectenmakelaars;
- jaarlijkse bijdrage betalen aan de Erkenningsgraad.

Voor eigen rekening mogen u of uw vrouw uiteraard wel aandelen verhandelen zonder veel bijkomende formaliteiten.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 28 jun 2017 22:06

Nazmul ga aub eens info vragen wat u wel en niet mag als winkelier bij een zelfstandigen organisatie.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... liCLdXTQYQ

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 5El-iIt0ew

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... X-do8UM3ww

Gelet op u vragen inzake uw vendingmachines -drones - verhuur van winkelruimte als hotel - en nu weer dit.

Reclame

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#4 , 28 jun 2017 23:55

Dank u wel. (ik zal alle URL goed lezen)

Ter info.
- Effectenmakelaar wil ik niet woorden. (misschien taal probleem daarom was ik niet zo duidelijke)
- Omdat ik doe winkel ik heb geen tijd

Daarom, ik laat mijn vrouw share kopen en laat haar spelen (winst of verlies). Maar kan dat ? kan zij als bediende ook share kopen en winst maken?
als winst is gemaakt. Hoe ga zij dit vermelden aan belasting dienst ? (omdat zij heb loon van haar werk, en stock exchange is voor haar apart inkom) , daar over was mijn confusion. ik wil nooit zelf Effectenmakelaar woorden..

polk
Berichten: 437

#5 , 29 jun 2017 08:44

Uzelf en uw vrouw mogen zonder problemen aandelen kopen en verkopen met jullie eigen centen. Het is geen probleem dat u reeds een winkel hebt of dat uw vrouw bediende is. Aandelen verhandelen valt (tenzij het een fulltime bezigheid is) onder het 'normaal beheer' van jullie privé vermogen en is niet belastbaar. Als je dus meerwaarden realiseert op het aan- en verkopen van aandelen moet je op dit inkomen geen belastingen betalen. Als je dividenden ontvangt van aandelen die je in je bezit hebt betaal je roerende voorheffing, maar dit gebeurt in principe automatisch. Je hoeft dus niets op je belastingaangifte te vermelden als je op de beurs gaat 'spelen'.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 29 jun 2017 22:01

Ook niet als men die vb binnen de week terug verkoopt?
(Niets nagezien maar volgens mij is daar een extra belasting op)..

polk
Berichten: 437

#7 , 29 jun 2017 23:26

De speculatietaks is afgeschaft sinds 01/01/2017.

De fiscus kan nog wel steeds argumenteren dat, indien je zeer vaak handelt (vb daytraden), het niet meer gaat om 'normaal beheer van het privé vermogen' (art 90 WIB92) en de meerwaarden belasten als een divers inkomen.

Verder is er nog de beurstaks (taks op beursverrichtingen, Art. 120 e.v. WDRT) maar deze wordt net zoals de roerende voorheffing automatisch ingehouden door de broker/bank, tenzij je via een exotische buitenlandse tussenpersoon handelt dewelke de Belgische wetgeving niet kent en niet toepast.

In principe dus niets aan te geven in de aangifte personenbelasting.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#8 , 30 jun 2017 14:36

@polk: dank u wel, jou informatie was zeer handig en vriendelijke

Kunnen wij contact met jou opnemen (zo als consulting, legal advies enz). Mijn winkel geeft geen winst, ik verlies veel, ik wil stoppen met winkel zak (unhappy, not satisfied too much expense, loss project).

Daarom, wil ik een stabile richten gaan, en stock exchange courses beginnen daarna wil ik all mijn spaar in stock exchange gebruiken. Op dit richten vind ik juist voor mij, wil ik pro legal advies, consulting. Doe jullie dit sort consulting aub ook?

Laat iets weten site, email enz aub.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#9 , 30 jun 2017 14:55

Nazmul, no offence maar gelet op uw andere posts: take it easy met de 'stock market'. Het is niet zo eenvoudig of risicovrij als het soms voorgesteld wordt en met bepaalde producten zoals derivaten kunnen de verliezen zeer snel zeer hoog oplopen. Dat uw winkel niet goed loopt betekent niet dat het op de beurs wél zal lukken.

Adviseurs kosten geld. Transacties genereren kosten, zeker indien de bedragen relatief klein zijn weegt dat door. De enige die zeker is van winst is de financiële tussenpersoon. Dat knabbelt allemaal aan de opbrengst, zelfs als de onderliggende investering goed presteert, hetgeen lang niet altijd het geval is.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Handelspraktijken”