Schadevergoeding na niet verlengen handelshuurcontract

vivaldi
Topic Starter
Berichten: 12

Schadevergoeding na niet verlengen handelshuurcontract

#1 , 26 jun 2017 12:29

Beste
Eén jaar geleden besliste de eigenaar, waarvan ik het pand reeds 27 jaar huur, om mij geen laatste verlenging van negen jaar toe te staan met als reden dat zij het pand gingen verbouwen tot appartementen. Ook de rechtbank gaf hen gelijk.
Nu, een jaar later, is er met deze verbouwingen nog steeds geen start gemaakt. (niet binnen of niet buiten)
Uiteraard had ik dan liever nog langer in het pand gebleven.

Bestaat er een mogelijkheid tot het eisen van schadevergoeding wegens het niet uitvoeren van de verbouwingen (de reden om de handelshuur op te zeggen)

Met dank voor uw reacties
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jun 2017 15:37


Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2017 15:50

Niet van toepassing. Vraag gaat over een handelshuur.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2017 16:25

Art. 25, 3° Handelshuurwet
3° De vergoeding bedraagt drie jaar huur, eventueel vermeerderd met een bedrag, toereikend om de veroorzaakte schade geheel te vergoeden, wanneer de verhuurder, zonder van een gewichtige reden te doen blijken, het voornemen op grond waarvan hij de huurder uit het goed heeft kunnen zetten, niet ten uitvoer brengt binnen zes maanden en gedurende ten minste twee jaren. Deze vergoeding is evenwel niet verschuldigd, indien de verhuurder aan het onroerend goed een bestemming geeft, die hem de terugneming mogelijk zou hebben gemaakt zonder vergoeding of tegen een vergoeding gelijk aan of lager dan de vergoeding die hij heeft moeten dragen;

Terug naar “Handelspraktijken”