Wel dan?De garantie wetgeving is natuurlijk zeer duidelijk !
Over de kwaliteit heb ik ook mijn twijfels, niet over het feit of er garantie moet op gegeven worden. Ik ben vrij zeker van wel.Maar speelgoed die hier met containers toekomt uit China, daar heb ik toch mijn twijfels over?
Als het niet kapot is gegaan omdat een kind er op heeft getrapt (bijvoorbeeld het interne mechanisme werkt niet meer). Dan mag je dit perfect terug brengen naar de verkoper en een vervanging eisen. Uiteraard zal je voor een waterpistooltje van €1,5 niet die moeite doen, maar als consument heb je wel perfect het recht om dit te doen.Als voorbeeld welke water pistool gaat 2 jaar mee? soms maar twee dagen !
Op een cadeau kan je geen garantie eisen aan diegene die het je gegeven heeft, uiteraard.Ik loop niet zo hoog op met deze Chinese rommel, ik kreeg van een klant een prachtig uurwerk zonder merk prachtig verpakt en die gaf dit aan al de kinderen van zijn klanten.
Kan goed zijn, maar je had het horloge gekregen. Had je het gekocht, had je je op de garantie kunnen beroepen. Maar aangezien het 8 maanden na datum was, zou je wel zelf moeten bewijzen dat het om een fabrikagefout gaat.Daar zat zelfs een reserve batterijtje bij, ik leg dit in de kast en +/- 8 maanden nadien kijk ik er naar en die werkte niet meer , geen gezeur ik stak de reserve batterij erin en niks kapot, nooit gebruikt enkel laten werken in het doosje !
Dat is onwettig, u getekend document heeft geen enkele waarde.Is dit juist (tegen wetgeving als ik dit regel maak)?
- Als ik verkoop (speelgoed) ik maak een papier "bij verkoop van dit product je bent akkoord garantie blijf geldig tot en met 5 dag" na 5 dag van verkoop uw garantie is niet meer geldig van mijn winkel (akkoord of niet akkoord dat is haar keus, als zij niet willen dan koop mijn klant niet, als mijn klant toch willen zij koopt dan?)
Meent u dit echt??? Hoe in godsnaam heb jij uw winkel opgestart???Is dit juist (tegen wetgeving als ik dit regel maak)?
- Als ik verkoop (speelgoed) ik maak een papier "bij verkoop van dit product je bent akkoord garantie blijf geldig tot en met 5 dag" na 5 dag van verkoop uw garantie is niet meer geldig van mijn winkel (akkoord of niet akkoord dat is haar keus, als zij niet willen dan koop mijn klant niet, als mijn klant toch willen zij koopt dan?)
Goed punt. De topic starter heeft het al moeilijk met iets basics als garantiewetgeving, maar gaat wel prototypes van drones verhandelen... Dit is lopen nog voor je kan kruipen, als je het mij vraagt... Maar bon.PS inzake drones en het gebruik ervan is ondertussen specifieke wetgeving welk toestel waar gebruiken en wie het mag gebruiken (vergunning om te 'vliegen')
Dit is de reden waarom zoveel boekhouders zijn en allemaal zeer veel werk hebben, als hun rekening van het restaurant niet klopt bel men zijn boekhouder op bij wijze van spreken !
Dit is lopen nog voor je kan kruipen, als je het mij vraagt... Maar bon.
De consumentenkoop komt voort uit een minimumregelgeving op EU-vlak. Dit betekent dat lidstaten een strengere regeling kunnen instellen, maar de regeling van Richtlijn 1999/44/EG is het minimum.Dat ontslaat u niet van de plicht om toch garantie te geven aan uw klanten.Ik koop van mijn leverancier zonder garantie, of mijn leveranciers geeft geen garantie.
Da's waar, maar voor de klant van de topic starter maakt dit geen enkel verschil. Die heeft recht op een werkend product. Hoe de topic starter dit regelt is zijn probleem, maar hij moet wel in de eerste plaats zijn verplichtingen naar de klant toe, nakomen...Je zou dus - onder voorbehoud van het toepasselijke nationale recht - hiermee zelf ook bij jouw verkoper moeten terecht kunnen.
Het is natuurlijk (per definitie) wel TS die hier de vraag stelt en niet klant.Da's waar, maar voor de klant van de topic starter maakt dit geen enkel verschil. Die heeft recht op een werkend product. Hoe de topic starter dit regelt is zijn probleem, maar hij moet wel in de eerste plaats zijn verplichtingen naar de klant toe, nakomen...Je zou dus - onder voorbehoud van het toepasselijke nationale recht - hiermee zelf ook bij jouw verkoper moeten terecht kunnen.
Inderdaad, maar het is de TS die de vraag stelt: "heeft de klant recht om haar geld terug te vragen als het product defect is". Antwoord is: "indien u haar geen zelfde werkend product kan bezorgen door omruilen of reparatie, heeft ze recht om haar geld terug te vragen."Het is natuurlijk (per definitie) wel TS die hier de vraag stelt en niet klant.