- Mijn leverancier is van uit UK, German, US, waar ik betaal eerst en wacht ik voor 1week of zo.
Ik koop van mijn leverancier zonder garantie, of mijn leveranciers geeft geen garantie.
Zoals hierboven gezegd: het is niet omdat uw leverancier u geen garantie geeft, dat u uw klant geen garantie moet geven! Nogmaals: lees AUB de voor u relevante wetteksten er eens op na, of volg een cursus basisbeginselen bedrijfsbeheer.
Op dit manier weet ik niet als dit was slecht gegaan door klant of was al slecht.
In uw eerste post zegt u nochtans dat het speelgoed "kapot gemaakt" is. Nu zegt u dat het goed kon zijn dat het reeds kapot was.
Ik denk dat u er goed aan gedaan hebt de vrouw terug te betalen. Ik vermoed dat ze het effectief terugbracht omdat het kapot was. En aangezien u blijkbaar niet echt kunt garanderen dat u een werkend product in ruil kon geven, is een terugbetaling de "veiligste" oplossing voor u.
Goede raad: stop met de verkoop van zaken die kapot zouden kunnen zijn / gaan, zodat u niet te veel in aanraking komt met de garantieplicht. Hou het bijvoorbeeld bij knuffels, ballen, puzzles, etc... en laat electronisch en breekbaar speelgoed achterwege...