Wanneer stopt het in feite?

BlueBoy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wanneer stopt het in feite?

#1 , 17 jun 2017 12:18

Gezien de X. [geen bedrijfsnamen] onrechtmatig alle telefoonlijnen heeft onderbroken heeft mijn onderneming in 2010 al haar bedrijfsactiviteiten en cliënteel verloren.

Wegens haar dubieuze en onrechtmatige handelspraktijken in 2009 en 2010 werd X. [geen bedrijfsnamen] in januari 2017 veroordeeld wegens misleiding, oplichting, tot 4x toe schriftvervalsing, marktvervalsing, niet correcte, onduidelijke, dubbele en willekeurige facturatie, overtreding EU-roamingwet, schuldig aan culpa in contrahendo, contractbreuk (art. 1134 lid 3 BW). Vernietigende vonnis = precedent!

Tot heden weigerde X elke medewerking met Ombudsman Telecom, Gerechtsdeskundige, en de Voorzitter Rechtbank van Koophandel.

Enerzijds dient X in april 2017 haar Verzoek tot Hoger beroep in tegen vonnis, waarin zij enkel de beslissing van 1ste rechter op korrel neemt, en geen nieuwe argumenten aanvoert. Haar Verzoekschrift Hoger Beroep verwijst zelfs naar een onbestaand PV nr. (materiële misslag).

X. beschikte nooit meer over originele overeenkomsten, noch door klant ondertekende Algemene Voorwaarden, en heeft tot 2x geweigerd in te gaan op verzoek van voorzitter Rechtbank Koophandel om op zitting te verschijnen met verantwoordelijke van X.

Hof van Beroep heeft mijn verzoek tot nietigverklaring van Hoger Beroep afgewezen, en zal tijdens zitting op 12.12.17 conclusie-agenda bekend maken, niettegenstaande X. deze bij zich had op inleidende zitting in mei 2017.

1) Is dergelijke langdurige procedure nog normaal (ERVM 6.1)?
2) Gezien vernietigend vonnis, haar schriftvervalsing (fraus omnia corrumpit), en de verwijzing naar een onbekende PV nr., is X. haar beroep ontvankelijk?
3) Kan ik als meest gerede partij op basis van art. 19 2de paragraaf de conclusie-agenda sneller bekomen dan te moeten wachten tot de zitting van 12.12.17?

Thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 30 jun 2017 22:53

België of Nederland?
In het laatste geval www.rechtenforum.nl

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2017 23:38

Bedoel je met art. 19, tweede lid, het Gerechtelijk Wetboek? Want dan zie ik niet dadelijk het verband met je vraag.
Was het vonnis in eerste aanleg uitvoerbaar bij voorraad en met mogelijkheid tot kantonnement?

EHRM beoordeelt de totaliteit van de procedure (inclusief cassatie), mede in functie van de complexiteit van de zaak.
Wanneer ben je de zaak begonnen? Zijn er een aantal vonnissen alvorens recht te doen geweest in tussentijd?
EHRM gaat ook de uitspraak van dit geding niet beïnvloeden. Zou dan handelen over jezelf tov BE.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

tibizla
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jul 2017 15:44

Incalcureren en doorwerken

tibizla
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jul 2017 15:44

Nog beetje gerecht kostjes maken jij , zucht.

Problemen gebeuren.

Leer er uit en doe beter toekomst

Terug naar “Handelspraktijken”