illegal, Minder dan 18 jaar?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Re: illegal, Minder dan 18 jaar?

#16 , 15 jun 2017 12:24

@Gebruiker21: Concept is. Over afstand laat mijn CASA lopen. Omdat ik heb kennis met alle technologie, en ik zelf dit maak.
Kan ik niet over afstand volledig mijn mini market laten draaien via live video communicatie?

Ik maak live video connectie allen als iemand sigaret willen kopen. (van uit thuis ik regel mijn automaat? regen of snew of traffic jam of enz, ik ben altijd beschikbaar in mijn automaat van afstand?)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 15 jun 2017 12:24

Van mij niet gelaten nazmul, je gaat NOOIT een vergunning krijgen voor tabakswaren buiten te verkopen, evenals alcoholische dranken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus
Berichten: 2061

#18 , 15 jun 2017 12:28

Ik maak live video connectie allen als iemand sigaret willen kopen. (van uit thuis ik regel mijn automaat? regen of snew of traffic jam of enz, ik ben altijd beschikbaar in mijn automaat van afstand?)
Jij gaat op ieder moment van de dag, binnen pakweg 20 seconden een videogesprek aannemen om gewoon iemands leeftijd te controleren? Om nog maar te zwijgen over de kosten van het videosysteem (hardware + data).

Ik denk niet dat je echt juridisch advies nodig hebt, maar wel iemand die je businessplan eens grondig bekijkt...
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 15 jun 2017 12:33

Hoe ga je de privacy bewaren van u klanten die op de stoep staan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#20 , 15 jun 2017 12:39

@Didymus: good point. Maar zo i.e. zo je blijf ook in het winkel met of zonder video. Waarom niet betje moderner winkel beheren?

@sloeberken: zelf zonder video heb je ook geen privacy in winkel als dit goed bekijkt

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#21 , 15 jun 2017 12:49

Zeer duidelijke. dank u wel voor jullie suggestie. Niet goed project , te veel kosten eindelijke en ook lijkt "je wil spelen tegen wetgeving" wat ik nooit willen.
Zal ik niks doen er mij.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 15 jun 2017 12:51

@Didymus: good point. Maar zo i.e. zo je blijf ook in het winkel met of zonder video. Waarom niet betje moderner winkel beheren?

@sloeberken: zelf zonder video heb je ook geen privacy in winkel als dit goed bekijkt
Hoe ga jij enkel via video, die identiteitskaart controleren? Een 15-jarige met een beetje een deftige scanner, scant zijn ID-kaart in, verandert het geboortejaar in photoshop, print dit in HD terug af en knipt dit uit. Via een simpele video-verbinding ga je niet kunnen detecteren dat het om een valse ID kaart gaat. Als je deze in je hand hebt, zal je snel merken dat het geen plastic kaart maar een kartonnen / papieren, is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Didymus
Berichten: 2061

#23 , 15 jun 2017 13:06

Ik snap niet waarom je de piste van de kaartlezer niet probeert te bewandelen als je hier echt mee verder mee. Zal je ook toestemming van de privacycommissie voor nodig hebben, maar het is een bewezen aanpak.
"sowieso" schrijf je zo.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#24 , 15 jun 2017 13:08

@Gebruiker21:

- identiteitskaart woord niet gelezen door een kaartlezer vaandag in "krant winkel of andere winkelen" toch?
- identiteitskaart via camera, kan je best barcode lezen. na lezen van barcode kan je geboortejaar vinden.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#25 , 15 jun 2017 13:14

@Gebruiker21: als ik wil programmeren zo ga ik doen:

Scenario 1:
1- welkom. laat jou ID kaart voor het camera
---- 1 --- 2 --- GOOD -- je bent -- geboren in --- 2000
2- sorry ik kan je niet laten kopen rookwaren. maar je mag chips, cola kopen.

Scenario 2:
1- welcome. laat jou ID kaart voor het camera
--1 scanning --- GREAT -- je bent - 18+

2- je mag rokware kopen + andere producten ook

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 15 jun 2017 13:25

Totaal niet veilig en niet wettelijk, dit kan heel simpel omzeild worden, je kan nooit de echtheid van de ID kaart controleren.
Heeft toch weinig zin om hier op verder te gaan, word nooit toegelaten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#27 , 15 jun 2017 13:31

@sloeberken: ik ga niet doen. maar gewoon aan delen wat technisch doenbaar is als je vergelijke met "echt persoon VS over afstand video person"

Ter info. Age algorithm (als minder dan -18 laat mijn live verbinding maken, anders niet): https://how-old.net/#results
Afbeelding

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#28 , 15 jun 2017 13:45

- identiteitskaart woord niet gelezen door een kaartlezer vaandag in "krant winkel of andere winkelen" toch?
Neen, maar de verkoper kan ze wel in de hand nemen en controleren. Voor een camera is deze controle niet mogelijk (materiaal checken, relief checken, etc... is niet mogelijk voor een camera).
- identiteitskaart via camera, kan je best barcode lezen. na lezen van barcode kan je geboortejaar vinden.
Barcode is héél erg makkelijk aan te passen zodat deze overeenkomt met een vals rijksregisternummer met andere geboortedatum.

Laat het dus idd gewoon rusten. Uw idee slaat nergens op.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#29 , 15 jun 2017 14:07

OK - dank u wel.

Terug naar “Handelspraktijken”