Huren vrij plaats als hotel mogelijke?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Huren vrij plaats als hotel mogelijke?

#1 , 09 jun 2017 08:54

Beste,

Ik heb een winkel (algemeen winkel), langs mijn winkel binnen als je achter gaat van mijn winkel, daar is vrij groot ruimte met terras, living, keuken, wc, douch. Dit is helemaal blijf leeg en betaal ik huur per maand 1200 Euro (ik verlies hier).

Daarom, tegen Belgisch wetgeving kan ik mijn achter plaats huren als hotel kamer, 1uur, 2uur, 3uur, 4uur enz?

# Een voorbeeld:
Kamers perla in Zulte, 43 euro (voor 3 uur)
Rozen hof in Nazareth, kamer zonder jacuzzi kost € 43
Happy day in Wevelgem, 50euro voor 4hour

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 jun 2017 09:07

Dat zijn geen gewone hotels maar rendez-vous huizen. Ook deze moeten voldoen aan de wettelijke bepalingen van hotels (nooduitgangen- niet brandbare materialen-blusmiddelen, enz) Je zal dus een bouwtoelating moeten aanvragen en uitbatingsvergunning) Afhankelijk van de gemeente zal je die niet krijgen

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 09 jun 2017 09:10

Hier begeeft u zich echt wel op glad ijs...

Is het nog mogelijk om die namen te verwijderen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jun 2017 10:11

Pas op met rendevous kamers die worden belast per jaar!!!

In Antwerpen is dit 3000€ per jaar.!!

Zie de link :http://www.ondernemeninantwerpen.be/bel ... voushuizen

En je moet een vergunning aanvragen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#5 , 09 jun 2017 13:11

Dank u wel. Neen dan is het onmogelijke. Zeer slecht wetgeving in mijn situatie/geval
(1200 Euro huur prijs en elke dag verkoop is slecht alleen cigaret verkoop geef geen winst, zeer slecht.)

- tegen wetgeving, ik kan niet slappen achter mijn winkel en ook kan ik niet domiciliëren. nu betaal ik nog apart huur prijs voor ook woning en garage
- mag ik ook niet huren als hotel

Misschien binnen kort stoppen met business te moeilijke wetgeving...

WP002
Berichten: 1479

#6 , 09 jun 2017 17:12

Hou u gewoon aan het uitbaten van een winkel, en stap niet in hand-en spandiensten voor de georganiseerde prostitutie.

eylis
Berichten: 8836

#7 , 09 jun 2017 17:39

andere mogelijkheden: kantoor of atelierverhuur voor schrijver, artiest, leerkracht die bijles geeft....

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 09 jun 2017 22:18

Zeer goede wetgeving in België -- hou er ook rekening mee dat u als pooier ofte souteneur kan geregistreerd worden en ook een zware belastingsaangifte mag verwachten.
In Antwerpen krijgt u daar boven ook nog zwaar controle van politie (dienst prostitutie). Alle instellingen worden daar quasi dagelijks gecontroleerd.
Niet vergeten uw 'hotelfiches' correct in te vullen.... wordt lastig.

Bij andere vragen hebben we al verwezen naar zelfstandigenorganisaties ...lijkt me beter dat u daar eens serieus uw licht opsteekt.

PS het kan goed zijn dat dat appartement niet apart mag verhuurd worden maar bedoeld is voor de uitbater.
Waarom woont u er zelf niet?

Terug naar “Handelspraktijken”