Ambulante handel in Gent

Navigate
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ambulante handel in Gent

#1 , 29 mei 2017 14:06

Dag iedereen,

Op de website van Stad Gent staat dat bij de aanvraag voor een standplaats op het openbaar domein in Gent, er minstens 6 weken op voorhand een aanvraag gedaan moet worden.

Nu deze 6 weken zijn bijna verlopen en het enige dat ik te horen krijg is dat mijn dossier nog niet in verwerking is.

Ondertussen kan ik niet starten met mijn zaak, en heb ik dus geen inkomen.

Ik vroeg mij af wat het risico is om gewoon te starten zonder de officiële toelating van Stad Gent. Als er andere oplossingen zijn zou ik deze ook graag horen.

Concreet:
De standplaats bestaat uit een tuktuk (A-klasse scooter).
De bedrijfsactiviteit is de verhuur van opblaasbare roeibootjes.
Ik zou aan de Geldmunt (achter het Gravensteen willen staan).
Ik ben in het bezit van een leurderskaart.

Indien er nog andere informatie nodig is, zal ik proberen deze te verschaffen.

P.s.: Weet iemand of deze locatie binnen de Gentse Feesten zone valt, want ook hierop kon ik nog geen antwoord krijgen.

Mvg,

Tibout

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mei 2017 15:39

Aan het Gravensteen stopt de feestelijkheden.

U spreekt over de Geldmunt, dit is de voorkant en daar is geen water, ik denk dat je u de naam van de straat vergist.

En je moet een standplaats hebben en dit is aan een vergunning onderworpen van de stad, dit kan nu nog alle kanten uit.
Als je dit doet zonder vergunning zal je in het beste geval 3 uur en je zal verwijderd worden, en wanneer krijg je dan nog een vergunning?
Het is al moeilijk om een vergunning te krijgen om te leveren in het center van Gent.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Navigate
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2017 15:53

Aan het Gravensteen stopt de feestelijkheden.

U spreekt over de Geldmunt, dit is de voorkant en daar is geen water, ik denk dat je u de naam van de straat vergist.

En je moet een standplaats hebben en dit is aan een vergunning onderworpen van de stad, dit kan nu nog alle kanten uit.
Als je dit doet zonder vergunning zal je in het beste geval 3 uur en je zal verwijderd worden, en wanneer krijg je dan nog een vergunning?
Het is al moeilijk om een vergunning te krijgen om te leveren in het center van Gent.
Bedankt voor het snelle antwoord.

Het gaat wel degelijk om de Geldmunt, naast het Gravensteen is er vrij recent een park / grasperk gekomen. Dit park heeft nog geen naam. Maar de straat er naast is de Geldmunt.

Is er een manier om de procedure sneller te laten verlopen. Want ze verwachten dat ik nog eens een maand wacht. Tien weken in het totaal dus i.p.v. de op de website vernoemde zes weken, terwijl ik wel met al het papierwerk in orde ben en alles heb verstuurd waar ze naar gevraagd hadden (leurkaart, inplantingsplan, aanvraagformulier, etc.)

Zou het mogelijk zijn om in de tussenperiode de activiteit in te kaderen als rondrijdende ambulante handel, en om de 2 uur (gemiddelde vaartijd) te passeren met de tuktuk. Tot ik officieel mijn standplaats heb?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2017 16:02

Maar in Gent heb je altijd de toestemming nodig om te leuren, en leuren is in beweging zijn anders heb je een vergunning nodig om stil te staan zoals die met hun cuperdons.

dit grasplein is mogelijk, maar ik heb dit nog niet gezien ondanks ik verleden week gegeten heb in de Geld munt.

Zal deze week daar eens opletten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”