Kan iederen aan iederen facturen?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Kan iederen aan iederen facturen?

#1 , 24 mei 2017 15:49

Ik had contact met een groothandel van Holland voor producten te kopen voor mijn shop.
Maar hij wil eerst factuur sturen en als hij geld daarna hij wil mijn producten doorsturen. Maar ik denk hij is fraud.

Kan hij mij zo maar factuur sturen? omdat hij heeft mijn BTW nummer? Toch ik niet wil van hem kopen?
Wat zegt Belgisch wetgeving over dit problemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 24 mei 2017 16:00

Als u een overeenkomst hebt, moet u zich daar aan houden. Als u geen overeenkomst hebt en u wil niet van hem kopen, kunt u een eventuele factuur protesteren. Zeker niet betalen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2017 16:11

Als je een bestelling heeft gedaan dan zal je deze moeten betalen.

En bij vele Nederlandse bedrijven sturen eerst de factuur via mail en als je die heeft betaald levert men pas je goederen.
Heb zeer goede ervaringen mee met Nederlandse bedrijven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#4 , 24 mei 2017 16:12

Dank u wel.

- Ik ben niet met hem overeenkomst (maar hij heeft mijn bedrijfnaam, BTW enz)
- Hij zegt hij ga mij blijven factuur sturen zonder product van Holland (toch ik ben niet overeenkomst)

Hoe kan ik dit protesteren of moet ik naar local politie gaan reporteren?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2017 16:46

Je moet die factuur aangetekend protesteren !

Heb je een mail of iets anders gestuurd voor deze bestelling?

Ja iemand zijn naam en btw nummer hebben is niet moeilijk hé, je gaat naar het KBO en je heeft ze van alle bedrijven van Belgie, maar zo werkt dit niet.

als u geen bestelbon of een mail of een berichtje heeft gedaan voor dit bestelling, staat die Nederlander nergens.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 24 mei 2017 16:46

Protesteren kan gewoon antwoord zijn op factuur. Indien u oplichting vermoedt, kunt u klacht indienen bij de politie.

Terug naar “Handelspraktijken”