Beste,
Een leverancier maakt in 2015 een fout. Hij erkent deze fout en bevestigd ons op mail dat hij de materialen in 2016 terug zal aanleveren op de manier dat deze moesten aangeleverd zijn. Deze belofte maakt hij in de plaats van een CN te maken, want dan moest hij ons geld terug storten aangezien we 100% vooruit betaald hadden
Het gaat hier over printwerk voor een klant die jaarlijks mee doet aan een vakbeurs.
2016 komt eraan. We herinneren hem aan zijn belofte.
En daar begint het.
Hij verbreekt zijn belofte op basis van een nog niet vervallen opstaand saldo dat wij nog dienen te voldoen. Wij geven hem aan dat wij betalen op vervaltermijn en hem zijn belofte willen zien nakomen.
Echter blijft hij bij zijn standpunt. Ik stel hem hiervoor in gebreken via mail en geeft hem nog twee weken tijd m alsnog zijn belofte na te komen. Zoniet laat ik de materialen elders printen en factureer ik dit door aan hem. Zo wordt het hem ook gecommuniceerd.
Leverancier blijft bij zijn standpunt, hij komt zijn eerdere belofte niet na. Wij bestellen de goederen elders en maken hem het factuur over. De kosten die hij ons aan moet betalen zou het bedrag geweest zijn van de CN die hij in feite had moeten maken.
Hij betaald blijft ons factuur protesteren en wij betalen zijn laatste openstaand factuur niet omdat zijn bedrag kleiner is dan dat van ons.
Hij start de nieuwe procedure op. Wij vergeten tijdig te protesteren met gevolg dat hij nu uitvoerende titel heeft. Dus wij hem moeten betalen met al de kosten en intresten vandien.
Maar ons factuur blijft onbetaald
Wat doe ik hiermee?