Leasingovereenkomst

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Leasingovereenkomst

#1 , 21 apr 2017 18:16

Goede avond,

Ik had enkele vraagjes betreffende een leasingovereenkomst.
Ik onderschreef in januari 2016 een leasingcontract via de venootschap. De leasingcompany "vergat" (ondanks meerdere e-mails van mij) te innen via domiciliering tot nu. Gisterenavond kreeg ik een mail dat al die maanden die ze "vergaten" te innen in 1 keer moest betalen tegen deze avond. Gezien een zware aankoop deze week kan ik dat echter niet vandaag maar pas binnen een dag of 10. Ze dreigen nu de leasingwagen op te halen (wat moeilijk zal zijn wegens ik in het buitenland zit momenteel).

Mijn vragen :

1) kunnen ze mij verplichten om dat bedrag in 1 keer te betalen binnen de 24u?
2) kunnen ze zomaar de wagen opeisen van vandaag op morgen?
3) gezien hun blunders met de inning : kan ik hen contractbreuk verwijten als ze de overeenkomst opzeggen (na hun geblunder)?

Mvg
Fredje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 23 apr 2017 23:43

U wist dat de betaling verschuldigd was. Het feit dat ze nu de betalingen invorderen - zonder bijkomende intresten - bezorgt u al een voordeel. Een 'goede huisvader' had die verschuldigde betaling ook opzij gezet in plaats van te gebruiken in de exploitatie.
Mijns inziens heeft u weinig in te brengen. u betwist uw schuld niet. U betwist hoogstens hun werkwijze wat uw schuld niet teniet doet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”