Zaak starten met 2personen.

Ambition
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Zaak starten met 2personen.

#1 , 15 mar 2017 17:09

Mijn vriend en ik willen een zaak opstarten in aankoop en verkoop van tweedehandswagens.
We hebben alle nodige attesten zoals basiskennis bedrijfsbeheer en de intersectorale beroepskennis.

Enige vraag die we ons nog stellen gaat over de garageplaten. Ik heb mij al suf gezocht op het internet, maar vind geen antwoord.

Moeten we elk apart onze eigen garageplaten aanvragen? Of vragen we één plaat aan die we dan beiden mogen gebruiken? (Kan ik een duplicaat krijgen van zo een plaat, zodat we beiden met dezelfde garageplaat rijden?)
Tenslotte zijn we beiden zaakvoerder van hetzelfde bedrijf.

Lijkt misschien een rare vraag, maar op het internet is hier dus niets over te vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 15 mar 2017 17:42

U mag er meerdere aanvragen. Er is wel een verschil tussen handelaarsplaten en proefrittenplaten, welke wil u juist?

Ambition
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2017 17:57

U mag er meerdere aanvragen. Er is wel een verschil tussen handelaarsplaten en proefrittenplaten, welke wil u juist?

Handelaarsplaten.
Als dit inderdaad zo is, bespaart ons dit toch een grote kost, nl de verkeersbelasting en verzekering van de tweede plaat.
Of zie ik dit verkeerd?

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 15 mar 2017 18:00

Daar moet u wel jaarlijks verkoopfacturen voor kunnen voor leggen. Ik dacht 12 per plaat. Voor proefrittenplaten hoeft dat niet.

Ambition
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2017 18:30

Daar moet u wel jaarlijks verkoopfacturen voor kunnen voor leggen. Ik dacht 12 per plaat. Voor proefrittenplaten hoeft dat niet.
Dus met andere woorden als ik 24 auto's per jaar verkoop, kunnen we allebei rijden met plaat 1-zaa-000 bij wijze van spreken.
Betaal ik ook maar voor 1 plaat de taksen en verzekeringen.
Plate staan waarschijnlijk dan gewoon op een van onze 2 zijn naam.

Juist?!

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 15 mar 2017 18:40

Neen, die staan op naam van de onderneming.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 15 mar 2017 18:48

Of vragen we één plaat aan die we dan beiden mogen gebruiken? (Kan ik een duplicaat krijgen van zo een plaat, zodat we beiden met dezelfde garageplaat rijden?)
Nee dat kan niet, je zal er twee moeten aanvragen en 2 verzekeringen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Ambition
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 mar 2017 18:57

Of vragen we één plaat aan die we dan beiden mogen gebruiken? (Kan ik een duplicaat krijgen van zo een plaat, zodat we beiden met dezelfde garageplaat rijden?)
Nee dat kan niet, je zal er twee moeten aanvragen en 2 verzekeringen.

Dat bedoel ik dus, krijg hier 2maal een ander antwoord. Een sluitend andwoord hierop vinden is niet gemakkelijk precies

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 17 mar 2017 19:27

Per plaat kan je maar met één auto rijden, duplicaten worden niet afgeleverd.
Wat Leen zegt klopt, deze staan op de vennootschap.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Handelspraktijken”