Professionnele aankopen via tweedehands.be

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Professionnele aankopen via tweedehands.be

#1 , 26 feb 2017 15:58

Heren,

Toevallig kwam ik tweedehands.be uit op een interessante aankoop van 2 pc's. Ik was niet de enige geïnteresseerde partij en plaatste direct een bod/ Een paar uur later kreeg ik bevestiging van mijn aankoop: de 2 pc's waren van mij.

"Mij" in dit geval is eigenlijk de nieuwe BVBA die ik een tijdje terug opstartte, samen met mijn echtgenote. Nu, ik zelf zit nog steeds verwikkeld in een faillissementsprocedure, en zou me graag willen indekken tegen onwelke bezoeken van de curator.

Wat dien ik allemaal te kunnen voorleggen ten einde te bewijzen dat deze nieuwe pc's eigendom zijn van de bvba, en dus niet van mij persoonlijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 26 feb 2017 16:44

Factuur + betalingsbewijs. Hopelijk geeft die website dus facturen of iets soortgelijk.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#3 , 26 feb 2017 17:29

De betaling gebeurd rechtstreeks aan de verkoper eigenlijk. Ze gebruikte de website louter voor het plaatsen van een advertentie. Ik heb wel de goederen via overschrijving betaald.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 feb 2017 17:33

Maak zelf een documentje op, en vermeld gekocht op de tweedehands en niet een copy van je overschrijving eraan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#5 , 26 feb 2017 17:39

Zelf documentjes opstellen kan iedereen, ik zou toch de verkoper contacteren om een verkoopovereenkomst op te maken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 feb 2017 17:45

Ja iedereen kan documentjes opstellen, maar er is toch een bewijs.
1/ van de advertentie op tweedehands.
2/ van de overschrijving van TS zijn rekening naar de persoon die het verkocht heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#7 , 26 feb 2017 17:49

De adverte,tie is wverwijderd... Ik zal de verkoper contacteren om iets op te stellen dan.

Terug naar “Handelspraktijken”