voorstel compensatie leverancier: redelijk of niet?

anyanka
Topic Starter
Berichten: 40

voorstel compensatie leverancier: redelijk of niet?

#1 , 25 feb 2017 11:08

Goeie dag allen,

Graag had ik jullie mening gekregen omtrent een zaak, vooraleer wij eventueel juridische stappen ondernemen.
Als startend fitness centrum hebben wij hoogwaardige machines aangekocht (via leasing) bij Leverancier A. Zij hadden ons een zeer mooie voorstelling gegeven, alsook geinformeerd over nieuwe softwarematige snufjes die een meerwaarde konden bieden. Zij waren een stuk duurder, maar kwalitatief beter.
Onze zaak is nu 3 maand open en vanaf de levering is ALLES verkeerd gelopen.
1) verkeerde kleur van alle cardio machines
2) Geen connectie tussen machines (zoals beloofd)
3) Krachttoestellen waarvan het roest door de verf komt (speciaal niet-standaard-kleur, wit, geproduceerd voor onze club)
4) Verkeerde schermen op de toestellen.
5) Verschillende problemen met software (werkt nog steeds niet zoals voorgesteld)
6) Late levering van enkele toestellen (nadat we reeds een maand open waren). Wetende dat de machines 5 maand op voorhand waren besteld
7) Eén toestel was duidelijk 2ehands met krassen en plekken (Nu wel reeds vervangen)
8) Techniekers die niet op de hoogte zijn van hoe zij toestellen moeten herstellen/instellen
9) ...

Dit is nog maar een tipje van de lijst.
Steeds krijgen we de mededeling dat ze dit nog nooit eerder hebben meegemaakt en dat dit de wet van Murphy is...
Hierdoor hebben we potentiele leden verloren, die zich (terecht) zorgen maakten omwille van alle problemen. We kregen zelfs de vraag of we 2ehands toestellen hadden en of we financiele problemen hadden. Wetende dat het heel dure machines zijn, doet dit zeer. De leasing kost ons maandelijks een bom geld en door het verliezen van leden duurt het langer dan nodig om break-even te draaien.

Leverancier A komt nu af met volgende compensatiepakket:
1) de krachtlijn van machines met roest vervangen door een hogere lijn van machines in standaardkleur. (Wel wetende dat onze machines in niet-standaard-kleur speciaal werden geproduceerd voor onze club en dus opnieuw zouden moeten worden geproduceerd en overgevlogen vanuit Shangai, wat hun een fortuin zou kosten). Nu proberen ze dit, naar mijn mening, in te pakken als "cadeau", terwijl de upgrade machines in standaard kleur gewoon in hun magazijn klaar staan. Naar kosten toe komt dit voor hen uiteindelijk dus op hetzelfde.
2) Eén jaar langer garantie op de toestellen (4 jaar ipv3)
3) Hulp bij het opzetten van een marketing plan en organisatie event door BV in onze club uit te nodigen als gastspreker twv 2750 euro. => Hier zie ik eigenlijk geen meerwaarde is voor ons. Mensen zullen gewoon komen luisteren voor een selfie en een handtekening, maar zullen daarom geen lid worden van de club...

Ben ik terecht ontgoocheld in dit compensatiepakket? We overwegen een advocaat in te schakelen of zou dit niet verstandig zijn?
Wetende dat het verliezen van de leden ons meer dan 10.000 euro heeft gekost en dat staat nog los van de zeer slechte indruk die we nalieten bij andere leden. Gelukkig maakt onze persoonlijke aanpak en service veel goed.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding