Doorhaling ondernemingsnummer

kelly verleyen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Doorhaling ondernemingsnummer

#1 , 06 feb 2017 11:45

Geachte

Ik huur een standplaats op een camping. (dit zonder contract, hebben gewoon een reglement maar geen contract)
Nu heb ik het volgende gelezen in het Belgisch staatsblad: ambtshalve doorhaling ingaande vanaf 17/09/2015.
Mogen de eigenaars van de camping deze nog verder uitbaten?
En wat moeten we doen met het huurgeld dat we moeten betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2017 12:06

Dit wil niet zeggen dat deze zaak niet meer bestaat, dit komt omdat mijnheer of mevrouw simpelweg geen jaarrekening heeft neergelegd, meer moet je daar niet achter zoeken, hun BTW nummer zal wel actief zijn hoor.

Heb zo een restaurant gekend waar ik elk jaar twee maal ga uit eten, en zij hebben zo 4 jaar lang gewerkt en nu is blijkbaar alles terug normaal.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2017 13:06

Dit wil ik er nog aan toe voegen !

Gevolgen van de ambtshalve doorhaling

Vooreerst dient benadrukt te worden dat een doorhaling van een vennootschap in de KBO geen gevolgen heeft voor het bestaan van de vennootschap, zij wordt “doorgehaald” in de KBO maar behoudt haar rechtspersoonlijkheid en kan dus nog drager zijn van rechten en plichten en deelnemen aan het rechtsverkeer .

Bron:http://www.bw-legal.be/ambtshalve-doorh ... e-analyse/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”