Producten herverkopen

metalliwienk
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Producten herverkopen

#1 , 30 jan 2017 19:54

Ik heb een carrefour en zou mijn producten van in de winkel ook willen verkopen in een winkel op andere locatie om zo meer winst te creëren. Is hier de mogelijkheid voor of kan ik geen producten van carrefour verkopen in een winkel dat niet de naam carrefour draagt?
Desnoods koopt ene bvba goederen aan in mijn carrefour om ze zo re verkopen in de andere winkel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 30 jan 2017 19:56

Lees u contract erop na, maar ik vermoed dat Carrefour dit niet gaat toelaten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2017 19:59

Ik vrees voor u het ergste !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22259
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 30 jan 2017 20:08

In praktisch alle nachtwinkels kan je producten van COl... terug vinden. Daar kan het toch?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jan 2017 20:52

ik denk dat er hier wel een verschil is, de ene die mava aanhaalt heeft ook een groothandel aan kleinere winkels, en je krijg daar dan ook een speciale prijs voor.
Bij de andere zijn het aangesloten klanten die in hun naam en zelfstandig de winkel open houden, dit is zo iets als vroeger nopri en sarma, en dan unic en priba!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 03 feb 2017 13:47

Het antwoord zal van Carrefour zelf moeten komen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 feb 2017 13:57

In praktisch alle nachtwinkels kan je producten van COl... terug vinden. Daar kan het toch?
Ik denk niet dat één van de uitbaters van die nachtwinkels, zelf gerant is van een Co... want in dat geval denk ik niet dat dit mogelijk zal zijn. Moest de topic starter geen Carrefour hebben, maar een zelfstandige kruidenierszaak, zou niets hem tegenhouden om zijn aankopen bij Carrefour te gaan doen en deze waren in zijn eigen kruidenierszaak te verkopen. Maar dit is nu niet het geval, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Handelspraktijken”