Halve handelsagentuur, geen betaling

Ilux
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Halve handelsagentuur, geen betaling

#1 , 27 dec 2016 14:15

Hallo

Ik wil via deze weg graag wat info inwinnen.
Ik ben begin dit jaar in zee gegaan met een bedrijf. Ik zou contracten voor hem verkopen waarbij hij mij zou betalen. Het is zo dat er een handelsagentuur werd afgesloten voor Mobiele Telefonie contracten te verkopen. Voorts heb ik wel enkel Energie contracten verkocht voor zijn bedrijf. Over deze producten stond er echter wel niets in de handelsagentuur.

Hij heeft ook altijd gezegd dat er op zijn producten geen clawback's(= Als contract vroegtijdig beeïndigt wordt moet er een deel van de commissie terug betaald worden) zijn. Maanden nadien kwam hij af dat er wel een clawback is. Over die clawback staat er overigens ook niets in de handelsagentuur. Blijkt dat hij met de betreffende leverancier wel degelijk een akkoord heeft over een clawback. Maar dat akkoord heeft hij niet met mij, aangezien er niets op papier staat en aangezien hij mij mondeling heeft gezegd dat er geen clawback is.

Kan hij mij nu clawbacks aanrekenen? Aangezien ik klanten heb die ik terug zou moeten gaan bezoeken om hen te verlengen bij een andere leverancier.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 dec 2016 07:43

Hij kan je niks aanrekenen waarover jullie geen akkoord hebben.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”