Hallo,
Ik ben net nieuwe hier op het forum en heb een dringende vraag aan eventuele juristen onder jullie.
Ik ben een beginnend zelfstandige in de ICT. Hier en daar wat klusjes gehad, maar niet echt om de sociale bijdrage te kunnen betalen.
Nu heb ik een ICT bedrijf ontmoet en in augustus werkzaamheden voor hun gedaan. Deze zijn netjes eind september per factuur voldaan.
Ik heb de volledige maand September voor hun gewerkt, en 2 weken in oktober.
Mijn factuur van september zou eind oktober betaalt moeten worden, niet dus. Ik heb toen op aanraden van een incassobureau een aanmaning vertuurd, aangetekend.
3 dagen nadien kreeg ik een aangetekende brief terug van het ICT bedrijf dat met hoogst verbaast was over de aangetekende brief en dat men mij vroeg voor een afspraak om een en ander op te helderen. Ik ben op gesprek geweest en er was een misverstand over de datum, maar de baas verzekerde mij dat de factuur eind november betaalt zou worden.
Inmiddels 13 december nog steeds geen geld.
iK heb nu een gerechtsdeurwaarder een nieuwe brief laten versturen.
Maar ik heb het idee dat het bedrijf het op een confrontatie bij het gerecht laat aankomen.
Weet iemand wat de termijn is en hoe het bedrijf een wettelijk bezwaar gemaakt zou moeten hebben op mijn factuur?
Ik raak door hun handelen en niet betalen van hun factuur in diepe problemen omdat de btw al wel betaalt moet worden, en andere rekeningen.
Het gaat om een bedrag van ruim 9000 euro.