Stopzetting samenwerking in éénmanszaak

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Stopzetting samenwerking in éénmanszaak

#16 , 21 nov 2016 19:19

TS heeft iemand in het zwart te werkgesteld, zoals ik al schreef !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 21 nov 2016 20:41

TS heeft iemand in het zwart te werkgesteld, zoals ik al schreef !!
Inderdaad, ex vriendin heeft evenzeer in zwart gewerkt, wat zou er gebeuren als dit voor een rechtbank komt, misschien genoot ze wel een uitkering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Fortuin
Berichten: 1013

#18 , 22 nov 2016 01:18

Een pragmatische oplossing lijkt dus aangewezen. Eén optie kan alvast het overnemen van haar intellectuele rechten zijn, via een roerende vergoeding voor overdracht van auteursrecht(en). Hiervoor moet de ontvanger geen zelfstandige zijn. Deze vergoeding belast men aan 7,5% (eerste €10,000).

Reclame

JohanStals
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#19 , 22 nov 2016 16:54

Hoezo is het zwart werk? Er was nooit sprake van een vergoeding tot nu, wordt dat dan niet aangezien als een vriendendienst?

Als ik iemand help, en er is nooit gesproken over geld en heb ook niks ontvangen, dan heb ik deze persoon toch gewoon geholpen? Dan is er toch geen sprake van zwart werk of zwart geld?

Als ik haar nu iets betaal voor haar 'hulp', alleen das pas is er toch sprake van zwart werk?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 22 nov 2016 17:26

Hoezo is het zwart werk? Er was nooit sprake van een vergoeding tot nu, wordt dat dan niet aangezien als een vriendendienst?
je kan een zelfstandige (in zijn activiteit) geen vriendendienst doen. Gaat dus effectief over zwartwerk, tenzij ze zelf zelfstandig zou zijn.

(wat niet wil zeggen dat zwartwerk niet betaald moet worden, dat is een volledig andere discussie. Ook zwartwerkers hebben hun wettelijke rechten)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 22 nov 2016 19:08

Hoezo is het zwart werk? Er was nooit sprake van een vergoeding tot nu, wordt dat dan niet aangezien als een vriendendienst?

Als ik iemand help, en er is nooit gesproken over geld en heb ook niks ontvangen, dan heb ik deze persoon toch gewoon geholpen? Dan is er toch geen sprake van zwart werk of zwart geld?

Als ik haar nu iets betaal voor haar 'hulp', alleen das pas is er toch sprake van zwart werk?
Dit is zwart werk, als zij klacht neerlegt zal het je een pak geld kosten, ik zou toch maar zeer oppassen met vrienden diensten want je bent een zelfstandige alles wat men voor je doet moet aangegeven worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”