Verhoor over 'de handel in voedingsmiddelen'

JaniM11
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhoor over 'de handel in voedingsmiddelen'

#1 , 30 okt 2016 16:27

Hallo,

Recent ontving ik een schrijven waarin vermeld staat dat ik gehoord zal worden over 'de handel in voedingsmiddelen'.
Dit zou ik blijkbaar gedaan hebben via een website (die ik al een hele tijd nietmeer gebruik).

Wat meer informatie: Het betreft een erotische website, waarop ik mensen probeerde te overtuigen zich in te schrijven voor een emaillijst.
Via deze emaillijst maakte ik dan reclame voor de producten van andere webshops, waarop ik bij elke gelukte verkoop een commissie zou ontvangen.
(Affiliate Marketing voor de kenners).

Ik heb dus NOOIT zelf producten aangeboden, ook heb ik hier NOOIT 1 verkoop mee gerealiseerd. Na een korte periode ben ik hier mee gestopt en heb zelfs geen toegang meer tot de website.

Moet ik mij hier zorgen om maken?

Hoop dat iemand me kan helpen.
Jani

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 30 okt 2016 16:43

Als je geen verkopen heeft gedaan moet je u ook geen zorgen te maken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JaniM11
Topic Starter

#3 , 04 nov 2016 02:19

Als je geen verkopen heeft gedaan moet je u ook geen zorgen te maken.
Bedankt voor je reactie.

Ik snap echter niet hoe ze hier dan bij komen? Ik verkoop niets op de website, dus vraag ma af hoe ze me hier zelfs van kunnen verdenken?

Is het nodig dat ik een advocaat inschakel voor het verhoor, denkt u? Of moet ik me echt geen zorgen maken en kan ik zelf de situatie uitleghen tijdens dat verhoor?

Reclame

denlowie

#4 , 04 nov 2016 06:49

een advocaat heb je niet nodig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin

#5 , 04 nov 2016 13:08

Een advocaat heb je nooit nodig, tot je er een nodig hebt en het te laat is. Als je zelf juridisch weet wat je zegt, dan heb je er geen nodig. Maar als ik soms hoor wat sommige mensen eruit flappen dan denk ik dat de meesten toch een advocaat kunnen gebruiken..

Neem alvast alle bewijsstukken mee die je kan vinden om aan te tonen dat je geen verkopen hebt gerealiseerd.

JaniM11
Topic Starter

#6 , 06 nov 2016 15:11

een advocaat heb je niet nodig !
Een advocaat heb je nooit nodig, tot je er een nodig hebt en het te laat is. Als je zelf juridisch weet wat je zegt, dan heb je er geen nodig. Maar als ik soms hoor wat sommige mensen eruit flappen dan denk ik dat de meesten toch een advocaat kunnen gebruiken..

Neem alvast alle bewijsstukken mee die je kan vinden om aan te tonen dat je geen verkopen hebt gerealiseerd.

Bedankt voor het antwoord.
Ik heb genoeg bewijzen verzameld die kunnen aantonen dat ik geen enkele verkoop gerealiseerd heb, alsook bewijzen dat ik alles via een affiliatepartner deed (dus zelf niets rechtstreeks verkocht, enkel reclame maake voor andere).
Het vreemde is ook, dat ik een 'whoisguard' op mijn domeinnaam(website) had, dus in principe kan niemand achter mijn privé gegevens komen zonder gerechtelijk bevel... Dan lijkt mij de enige blijvende optie dat ik 'getipt' ben.

In ieder geval, ik ga het zonder advocaat proberen vermoed ik. Nogmaals bedankt voor de raad.

Terug naar “Handelspraktijken”