Auto Renting

Learnalot
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Auto Renting

#1 , 21 okt 2016 20:51

Goede avond,

Ik heb een vraag over renting en meer bepaald over het renten van een wagen.

Op welke naam moet namelijk de wagen aangekocht worden? Kan dit op mijn naam (eenmanszaak)? Of moet dit op naam van de Rentingmaatschappij (rentinggever)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 okt 2016 08:53

Hoe kan een rentingmatschappij u een wagen verhuren waarvan jijzelf eigenaar bent indien je hem zelf zou aankopen?

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 22 okt 2016 14:43

De aankoop gebeurt door de leasingmaatschappij. Je kan zelf een bestelling plaatsen en die doorgeven aan de leasingmaatschappij. Zij contacteren dan garage en nemen bestelling over. wagen wordt wel ingeschreven op jouw naam.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Learnalot
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 okt 2016 17:23

De aankoop gebeurt door de leasingmaatschappij. Je kan zelf een bestelling plaatsen en die doorgeven aan de leasingmaatschappij. Zij contacteren dan garage en nemen bestelling over. wagen wordt wel ingeschreven op jouw naam.
Ik heb de auto ingeschreven op mijn naam en op btw nummer van mijn eenmanszaak. Nu werd deze ondergetekende bestelbon naar de rentingmaatschappij gestuurd. Volgende week moet ik mijn rentingovereenkomst gaan tekenen.

Is dit het normale verloop? Ik moest toch niet de auto bestellen op naam van rentingmaatschappij?

Learnalot
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 okt 2016 17:25

Hoe kan een rentingmatschappij u een wagen verhuren waarvan jijzelf eigenaar bent indien je hem zelf zou aankopen?
Ik bedoelde renting en niet aankopen, sorry. Ik bedoelde gewoon dat ik de bestelbon in garage ondertekend heb onder mijn naam en btw nummer van mijn eenmanszaak.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 29 okt 2016 19:48

Beste

Ik heb toch al het antwoord gegeven? uiteraard mocht jij een bestelbon tekenen. Maar je bezorgt die aan de leasemaatschappij. Zij contacteren de concessionaris en melden gewoon dat zij de bestelling overnemen. Wagen wordt juridisch hun eigendom. Wordt wel ingeschreven op jouw naam.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Handelspraktijken”