btw bij dropshipping webshop vanuit China

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: btw bij dropshipping webshop vanuit China

#16 , 09 aug 2016 12:24

Denk dat het toch wat ingewikkelder is dan het eruit ziet, om dit allemaal volgens al die verschillende wetgevingen te regelen, en met contracten vast te leggen.
Als de TS het allemaal zelf zou willen regelen en overal wenst te verkopen, is het volgens mij gewoon praktisch onmogelijk... Hij zou alle import formaliteiten van alle mogelijke landen moeten kennen. Dat op zich is al een onbegonnen taak, laat staan die formaliteiten voor elke individuele verkoop in orde te brengen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
brambi
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 mar 2017 23:44

Ik zit eigenlijk met dezelfde soort vraag maar zou dan willen werken met een leverancier uit Engeland. Nu weet ik ook niet zeker hoe de handelsverdragen zullen zijn met brexit, of we douanekosten enzo zullen moeten betalen, dan lijkt het me minder interessant, maar zo niet blijft het ingewikkeld met die BTW-toestanden.

Is er geen mogelijkheid om een ander bedrijf in België als tussenpersoon te laten fungeren die de pakjes ontvangt en wederom doorstuurt naar mijn uiteindelijke klant? Kan dit tussenbedrijf mijn leverancier worden waar ik van aankoop en dan Belgische BTW op betalen of mijn klant worden en zij dan mijn klanten voor hun boekhouding overnemen?

Of zou dit een onnodige extra kost zijn zonder voordeel?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”