volgens mij onterechte loonbeslag

svekur
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

volgens mij onterechte loonbeslag

#1 , 30 jul 2016 10:54

In 2012 heb ik een boete gekregen, 5 km te snel gereden. Toen was in zelfstandige in bijberoep. Door gebrek aan voldoende inkomsten heb ik die laten liggen, is in rechtbank voorgekomen. Als gevolg moest ik 500 euro betalen. Zaken gingen niet goed en ik ging persoonlijk failliet. Curator informeerde mij dat ik die boete niet moest betalen en in het faillissement laten. Dat was in 2013. Ik word verschoonbaar verklaard. Tot voor kort hoorde ik niets van die overtreding. Op mijn laatste loonfiche stelde ik vast dat er € 500 + € 80 euro was afgehouden van mijn salaris (loonbeslag). Kan dat zomaar? Hoe kan ik dat protesteren? Hebben ze recht om dat te doen als ik persoonlijk failliet ben verklaard, met verschoonbaarheid?

Dank u
Svekur

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2016 12:02

Gisteren is een gelijkaardige vraag gestelt, ik heb even wat rond gevraagd en normaal zouden de boetes niet in het faillissement blijven, anders is het geen boete !
Als vb: gaf men mij aan als iemand 25.000€ boete krijgt voor drugs en hij begint een zaak en laat zich na 3 weken in faillissement verklaren wat kan, dan zou zijn boete ook moeten gewist worden, en daar door worden boetes niet gewist ook bij verschoonbaar!

Nochtans staat dit niet in de faillissementswet onder verschoonbaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


Reclame

svekur
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2016 14:36

ok, akkoord dat ik in fout ben, maar waarom moest mijn werkgever betrokken worden? Ik heb geen enkele brief gekregen in verband met die overtreding.

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 06 aug 2016 19:14

Heb je dan geen dagvaarding gekregen voor loonbeslag?

Terug naar “Handelspraktijken”