Verzegelde zaak

Silvie866
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Verzegelde zaak

#1 , 13 mar 2016 15:43

Beste,

Ik wou hoer even info nemen.

Reed 8j ben ik actief als zelfstandige.
De problemen zijn begonnen toen ik mijn zaak ( massagesalon) verhuisde naar de gemeente Lendelede.
Ik ben als zelfstandige gestart in Roeselare in het jaar 2006, ik was niet in het bezit van een diploma bedrijfsbeheer.
Dit was toen niet nodig, ik stapte samen met boekhouder binnen in het kantoor van de btw en kwam buiten met een btw nummer. In 2011 ben ik gestopt. ( echtscheiding en kindje komst)
2013 ben ik opnieuw gestart met 8 mensen in dienst, echter nu vrijdag had ik voor de 5e keer op 2j tijd de inspectie over de vloer. Ze zeiden me dat de zaak gesloten werd omdat ik geen vestigingsnummer had. Deze kan ik enkel bekomen met diploma bedrijfsbeheer. Ze zetten 9 mensen straat, morgen word de zaak verzegeld. Ok heb 48u de tijd om alles te regelen. Terwijl ze goed weten dat geen enkele bevoegde instantie open is in het weekend. De procereur van Kortrijk heeft dez beslissi g genomen. Morgen maandag ga ik overal waar ik maar kan om te zien wat ik kan doen.
Iemand die me ergens kan helpen?

Gr silvie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 13 mar 2016 15:50

Gewoon voor alle duidelijkheid, over welk soort massagesalon spreken we? Als er "extra diensten" verricht worden, doen sommige gemeentes er alles aan deze toe te houden.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 13 mar 2016 15:55

5 controles op 2 jaar....ik denk dat iemand u niet graag ziet, ofwel dat u met niets in orde bent qua vergunningen, fiscaliteit... en al ettelijke waarschuwingen hebt gekregen. Het zou me sterk lijken indien de procureur zomaar out of the blue en zonder enige voorafgaande waarschuwing de boel zou laten verzegelen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Silvie866
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2016 16:34

Het is net een dienst meer..
En ja, de gemeente heeft me proberen buiten krijgen. ( zat zogezegd op landbouwgrond enz..)
Taxen ogelegd van 5000€ ( netjes betaald) me verzekeringen doen afsluiten waar ik nooit van gehoord heb, ik heb alles naar de regels van de kunst uitgevoerd. Al men personeel is ingeschreven tot op het uur van diensten.. Ik heb alles gedaan. Betaal 12.000€ rsz per kwartaal enz.. Ik snap dit niet

LeenW
Berichten: 12841

#5 , 13 mar 2016 16:44

Dan gaat men waarschijnlijk voor u de wet op de strikst mogelijke manier toepassen. In Antwerpen is een taks van 6000 euro voor ‘imagoverlagende’ zaken, met zo'n pesterijen probeert men u andere oorden te doen opzoeken.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 13 mar 2016 17:03

Tja, enige hypocrisie is de Vlaamsche burgervaders niet vreemd. Taxeren zo hard ze kunnen (de gemeente als pooier?) maar wel ook lastig doen. Beste advies: bezoek maandag als eerste werk een advocaat (best 1 die niet in die gemeente actief is), liefst een ervaren procedurepleiter. En zorg ervoor dat alles maar dan ook alles in orde is, geef hen geen stok.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 mar 2016 17:32

in het jaar 2006 was het al wet dat je bedrijfsbeheer moest hebben, maar nog steeds kan je starten zonder bedrijfs beheer, maar na een paar maanden heb je controle !

Maar als men alle bedrijven gaat verzegelen die niet in orde zijn met het bedrijfsbeheer dan hebben ze wel veel werk voor de boeg.

De reden zal zeker veel dieper liggen als je diensten doet als massagesalon, doen ,

Wat Xenophon schreef morgen vroeg er werk van maken, en een advocaat die totaal niks met je gemeente te zien heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

j.demoor
Berichten: 10360

#8 , 15 mar 2016 20:53

“Art.7.De volgende akten moeten als voldoende bewijs van de basiskennis van het bedrijfsbeheer worden beschouwd :...Art.8.De basiskennis van het bedrijfsbeheer kan ook worden bewezen door één van de volgende praktijkervaringen :...Art.9...1. Het bewijs dat de persoon die ondernemersvaardigheden bewijst in de plaats van een zelfstandig ondernemingshoofd diens echtgenoot of wettelijk samenwonende is, kan door ieder rechtsgeldig document of registratie worden gegeven. Indien de persoon die één of meer ondernemersvaardigheden bewijst, de samenwonende partner is van het zelfstandig ondernemingshoofd, dan moet uit de bevolkingsregisters of uit het rijksregister van de natuurlijke personen blijken dat de betrokkenen op de dag van de aanvraag om inschrijving in de Kruispuntbank van Ondernemingen als handels- of ambachtsonderneming, gedurende minstens zes maanden samenwonen. De persoon die één of meer ondernemersvaardigheden bewijst als zelfstandige helper van het zelfstandig ondernemingshoofd, zonder diens echtgenoot, wettelijk samenwonende of samenwonende partner te zijn, moet door ieder rechtsgeldig document of registratie bewijzen dat hij verwant is met het ondernemingshoofd in de eerste, tweede of derde graad. De persoon die één of meer ondernemersvaardigheden bewijst zonder de echtgenoot, noch de wettelijke samenwonende, noch de samenwonende partner, noch de zelfstandige helper te zijn van het zelfstandig ondernemingshoofd, moet met het zelfstandig ondernemingshoofd verbonden zijn met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur. § 2. Indien de handels- of ambachtsactiviteit wordt uitgeoefend door een rechtspersoon, wordt de basiskennis van het bedrijfsbeheer en/of de beroepsbekwaamheid bewezen door :...“(21 OKTOBER 1998. - Koninklijk besluit tot uitvoering van Hoofdstuk I van Titel II van de programmawet van 10 § februari 1998 tot bevordering van het zelfstandig ondernemerschap).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Berichten: 38606

#9 , 15 mar 2016 23:50

Welke dienst heeft de zegels gelegd?

Terug naar “Handelspraktijken”