controle op dienstencheque bedrijven

krisje1973
Topic Starter
Berichten: 281

controle op dienstencheque bedrijven

#1 , 31 dec 2015 17:35

Beste allen,

Allereerst mijn beste wensen voor iedereen!

Ik zit met enkele vraagjes aangaande een dienstencheque bedrijf.
Het betreft een dienstencheque bedrijf alwaar ik gebruik maak van de strijkhulp buitenshuis.

Ik vraag me waar ik als gebruiker van dienstencheques een klacht kan indienen tegen dit bedrijf?
Meer bepaald omtrent verlies van strijkgoed en foutief aanrekenen van het aantal punten waarvoor kledij gestreken wordt.

Het bedrijf zit niet echt in goede papieren, weet ik van werknemers die er recent weg gingen of ontslagen werden.
Er is een dossier bij de arbeidsrechtbank, voorzien om in te dienen op 4 januari, wegens achterstallige lonen, verbrekingsvergoedingen, niet betaald vakantiegeld en eindejaarspremie enz.

1 Personeelslid is nu ook gestart bij haar thuis met dienstencheques, via een interimkantoor om toch een inkomen te hebben.

Mijn klachten over het dienstencheque bedrijf zijn het verdwijnen van strijkgoed, het verdwijnen van kapstokken en het foutief aanrekenen van het aantal punten.
Ik heb dit reeds gemeld aan het bedrijf doch er wordt nagelaten om in te grijpen.

Ook even een vraagje aangaande de medewerker die nu thuis strijkt via een interimkanoor.
Zij heeft om in het kort te zeggen, dit strijkcentrum opgericht maar op papier natuurlijk niet, daar is ze arbeidster.
Ze heeft zich hier jaren voor ingezet, klantenwerving gedaan.
Het was de verantwoordelijke, altijd zeer behulpzaam, strijken tot in de puntjes, kortom een superservice van haar uit.
Ze heeft echter zeer veel klanten die vroeger bij het andere strijkcentrum gingen, meegenomen naar haar thuis.

Als gebruiker hebben wij nooit een contract getekend met het eerste dienstencheque bedrijf.
Deze dame stelt zich nu de vraag of het vroegere strijkcentrum een eventuele schade eis kan indienen tegen haar wegens 'concurentiebeding' of het overnemen van klanten?
Heel veel klanten heeft zij via sms of email laten weten dat ze nu van thuis uit strijkt, tegen dezelfde voorwaarden en punten als het vorige strijkcentrum.
Heel veel klanten zijn mee over gegaan, alsook enkele grote bedrijven zoals telenet en andere.

Waar kan ik als gebruiker, terecht met klachten gezien het strijkcentrum geen stappen onderneemt.

Ik zou hier heel de situatie kunnen weergeven wat er nu allemaal misloopt: het gebruiken van elektriciteit van een andere zaak die naastliggend is, een wateraansluiting is niet aanwezig waardoor zij een tussenkraantje hebben geinstalleerd in het zonnebankcentrum dat naastliggend is.
Het zonnebankcentrum naastliggend kan door het gebruik van elektriciteit in het strijkcentrum maar 4 zonnebankcabines gebruiken in plaats van 12 omdat anders de zekeringen uitvallen en een stroompanne veroorzaken, ze verliest een deel van haar inkomen doorat ze nu veel klanten pas na 17u moet laten komen.

Ik vind nergens waar ik, als gebruiker van dienstencheques, een klacht kan indienen bij een instantie.
Op de site van sodexho, lukt dit niet.
Via de RVA lukt het ook niet.

Wie kan me helpen waar ik eventueel een klacht kan indienen?

Een hele boterham maar ik probeer al kort weer te geven wat dit bedrijf nu doet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 dec 2015 17:57

Dit bedrijf is een zelfstandig bedrijf, zoals ieder ander zelfstandige.

Die dienstencheques worden enkel als betaalmiddel gebruikt en die hebben met het bedrijf niks te zien.

Waar kan je klacht indienen, bij de politie omdat je stukken ontvreemd zijn ???

Het beste is daar niet meer gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

a211561
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2017 10:24

Beste,

Mijn dochter dient bij een dienstenchequebedrijf iedere maand 1 cheque extra af te leveren voor de dekking km vergoedingen. Ik vraag me af of dit wel wettelijk is?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”