Notaris betaald factuur niet...

sektor
Topic Starter

Notaris betaald factuur niet...

#1 , 22 nov 2015 23:21

Een familielid heeft haar diensten uitgevoerd bij een notaris, hiervan is een factuur opgemaakt (+/- €750), factuur opgestuurd maar na enkele maanden nog niets ontvangen en is niet meer te bereiken via telefoon of mail...

1) Kan een Notaris failliet gaan?
2) Hebben Notarissen een bepaalde reputatie omtrent het betalen van facturen (of betwisten)?
3) Welke reden kan hier nog achter schuilen?
4) Kan je eventuele verdere stappen ondernemen tegen een notaris?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 22 nov 2015 23:43

Is er al een herinnering of ingebrekestelling verstuurd?

sektor
Topic Starter

#3 , 23 nov 2015 00:10

Gaat deze week gebeuren, maar aangezien ze telefonisch niemand kon bereiken alsook via mail geen reactie kreeg begon ze haar wat zorgen te maken zeker omdat de klant in dit geval een notaris is.

Daarom dat ik hier eens wat info wens te bekomen want via Google kom ik niet het gewenste resultaat tegen omdat een notaris vooral voor andere zaken opgezocht word natuurlijk.

Reclame

Fortuin

#4 , 23 nov 2015 01:03

Persoonlijke ervaring leert wel dat niet alle notariaten even snel zijn met facturen. Heb zelf ook al is een half jaar moeten wachten voor ze de factuur hadden opgemaakt van een bepaalde akte. Kan dus altijd wel voorvallen.

Een notariaat is een KMO zoals een ander, weliswaar met bepaalde voordelen, met medewerkers en (mogelijk) cash flow problemen. Daarnaast kost het overnemen van een studie toch een redelijk bedrag (meestal via een lening), en daar kan dus inderdaad wel iets mis lopen. Door slecht management kan zeker een betalingsachterstand bij deze lening zich voordoen. Heb het wel nog niet (publiek) weten gebeuren.

Ik zou opteren voor een vriendelijke herinnering (geschreven, per post), en daarna een ingebrekestelling. Natuurlijk wel opletten: notarissen zijn juristen. Mogelijk dus best zelf een advocaat onder de arm nemen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 nov 2015 08:07

Natuurlijk, maar voor 750€ zie ik dit nog niet zo snel gebeuren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sektor
Topic Starter

#6 , 23 nov 2015 13:23

Natuurlijk, maar voor 750€ zie ik dit nog niet zo snel gebeuren.
Neen tuurlijk niet, maar kan wel één van de zovele onbetaalde zijn natuurlijk...

Terug naar “Handelspraktijken”