Aankopen buitenland, rare factuur

MenM
Topic Starter

Aankopen buitenland, rare factuur

#1 , 23 jun 2015 15:45

Beste

Ik wil (als zelfstandige) een aankoop in het buitenland doen, nu is het de bedoeling dat de buitenlandse firma geen BTW aanrekent (is ook een bedrijf binnen de EU). Nu kunnen ze om de een of andere redenen niet de producten factureren die ik wil aankopen, maar wel onder een andere noemer.

Wat is voor mij de beste optie? Gewoon die factuur in ontvangst nemen? Of helemaal niet? Maar dan lijkt het alsof ik voor de fiscus in het zwart heb gekocht, wat niet de bedoeling is natuurlijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 23 jun 2015 16:07

Klinkt vrij louche. Wat is hun excuus juist?

Ik vrees dat je er hier inderdaad mee in de problemen gaat komen. Als het niet in orde geraakt, zou ik een andere leverancier zoeken.

MenM
Topic Starter

#3 , 23 jun 2015 16:45

Het zijn chemicaliën, wel legale en geen explosieven of drugsprecursoren. Maar ik ken hun interne bedrijfsstructuur niet natuurlijk.
Het probleem is dat ze wel te vertrouwen zijn, ze leveren juist en op tijd, en tegen een hele scherpe prijs.

Wat doet de fiscus als ik geen factuur kan tonen?

Reclame

LeenW

#4 , 23 jun 2015 16:51

Als ze geen geldige reden kunnen geven waarom ze het niet correct kunnen factureren, bent u waarschijnlijk betrokken bij iets illegaal of zelfs crimineel (ook al lijkt het vanuit uw oogpunt onschuldig). Mijn raad is dan ook om daar weg te stappen, en niet alleen voor fiscale redenen. Hoe goed hun service is, maakt dan even niets meer uit.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jun 2015 18:59

Bent u handelaar?
Particulier?

MenM
Topic Starter

#6 , 23 jun 2015 20:45

Als ze geen geldige reden kunnen geven waarom ze het niet correct kunnen factureren, bent u waarschijnlijk betrokken bij iets illegaal of zelfs crimineel (ook al lijkt het vanuit uw oogpunt onschuldig). Mijn raad is dan ook om daar weg te stappen, en niet alleen voor fiscale redenen. Hoe goed hun service is, maakt dan even niets meer uit.
Hmh, dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Ik ga dan inderdaad een andere leverancier zoeken.
Bent u handelaar?
Particulier?
Ik ben handelaar, maar heb als particulier wel al eens wat aangekocht bij hen. (Ik ben op een vroege zondagochtend nog wel eens in mijn hobbykamer met een synthese bezig van een of ander zout)

Fortuin

#7 , 24 jun 2015 14:42

If it's too good to be true...

Klinkt crimineel: lage prijs + valse facturen.

Terug naar “Handelspraktijken”