Niet betaling fakturen

Ylany
Topic Starter
Berichten: 20

Niet betaling fakturen

#1 , 03 okt 2007 11:04

Misschien kan iemand me verder helpen hiermee.

Wij werken in onderaanneming voor een bepaald bedrijf.
De werken voor een project werden door ons uitgevoerd maar door verschillende externe factoren moesten die werken door het bedrijf herdaan worden. Mondeling werd gemeld dat wij er geen schuld aan hadden. De eindfakturen werden dus eind augustus door ons naar het bedrijf opgestuurd.
Nu bel ik ter herinnering omdat de fakturen vervallen zijn en ik krijg als antwoord dat de fakturen niet zullen betaald worden omdat ze zelf teveel kosten gemaakt hebben om alles in orde te maken.
Is het niet zo dat indien er niet akkoord is de fakturen binnen de 10dagen na ontvangst moeten geprotesteerd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
master in law
Berichten: 55

#2 , 26 okt 2007 23:03

Tussen handelaars wordt de factuur aanvaardt als bewijsmiddel.En er zou inderdaad moeten worden geproteseerd binnen de tien dagen zoniet wordt het stilzwijgen beschouwd als een impliciete instemming met de factuur evenals de inhoud ervan.
damihi factum dabo tibi ius

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”