stilzwijgende verlenging onderhoudscontract brandblussers

wilbur1
Topic Starter
Berichten: 1

stilzwijgende verlenging onderhoudscontract brandblussers

#1 , 30 aug 2014 15:55

Wij zijn een kleine NV
Wij zijn bijna 20jaar klant bij Nu-Swift Importex met jaarlijks onderhoud van onze brandblustoestellen.
Dit jaar wou ik opzeggen en kreeg tot mijn verbazing opeens voorgeschoteld dat wij een contract hadden.
Blijkbaar heeft de technieker 13jaar geleden op een druk moment een contract ipv werkbon ter ondertekening voorgeschoteld. Het is natuurlijk onze fout dat we dit niet opgemerkt hadden.
Het contract zou zelfs stilzwijgend verlengd zijn (voor nog eens 10jaar), met de opzeggingsvergoeding als gevolg. (30% van de resterende looptijd)
Ipv de resterende looptijd (7jaar) wordt bovendien de volle 10x30% vergoeding aangerekend.
Wij hebben natuurlijk aangetekend geprotesteerd. Intussen hebben wij van de advocaat van Importex een aanmaning tot betaling ontvangen met de dreiging tot dagvaarding.
Ivm met consumentenbescherming heb ik wel al wat teruggevonden maar hoe zit het tussen bedrijven?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 30 aug 2014 16:39

Vraag eerst eens een ondertekend exemplaar op.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 30 aug 2014 17:58

U bent geen consument en valt dus niet onder de wetgeving ivm consumentenbescherming. Het contract is geldig.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 30 aug 2014 19:04

Om te beginnen copie van contract vragen.
10 jaar? Voor hoeveel brandblussers en tegen welke prijs.
Wat doen ze voor dat geld?
Wat zijn de prijzen bij de concurentie?
Contract leonisch??? wat zijn uw mogelijkheden ?
Eens met uw beroepsorganisatie gaan babbelen - (unizo of zo)

Thermofix
Berichten: 1

#5 , 29 mei 2015 12:46

Hoi, hoe is dit verder afgelopen ?
Wij hebben een gelijkaardige situatie

Duffelcoat
Berichten: 1

#6 , 22 jul 2015 10:44

Goedemiddag Allemaal,

Hier hetzelfde meegemaakt met de firma Nu-Swift Importex NV. (BE 0 445.433.502) Technieker Luc Gysen.
Pas dus op met deze firma en controleer zo snel mogelijk alle documenten en protesteer. BEWARE !!! FRAUD !!

Werkbon die ineens een 10-jarig onderhoudscontract blijkt te zijn.

Hoe is dit bij jullie afgelopen ?

Een idee om gezamenlijk actie te ondernemen tegen de gansterpraktijken van deze firma ?

Contact:

Duffelcoat Productions NV
Nijverheidsstraat 2
B-2570 Duffel
Telefoon 03/490.00.30

Annick Cools
Berichten: 1

#7 , 30 nov 2015 15:06

Beste allemaal,


ook wij zitten in hetzelfde schuitje wat betreft opzegging contract van Nu Swift.
Ons gebouw wordt begin 2017 afgebroken dus wij dachten met meer dan een jaar op voorhand
alle contracten op te zeggen ruim op tijd te zijn. Niet dus...
Ze kunnen hun verplichtingen niet meer nakomen want dan staat er geen gebouw meer.

Hoe is het afgelopen bij de anderen ?

Annick Cools
Voor Jan Cools NV
Lichtaartesteenweg 28
2275 Poederlee

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 30 nov 2015 15:44

Is dat hier het hoofdstuk "Topicje inpikken"?

vansteelandt
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 jan 2017 09:32

Beste allen,

gezien het telkens om B2B contracten gaat, is het contract sluitend.
De misdadige praktijk zit hem in de misleidengen manier waarop men het contract afsluit:

Men stelt voor de rondgang te doen om te kijken of er moet vervangen worden, en laat U dan even snel "een bonnetje" tekenen van de vervangen toestellen. Over dat bonnetje zwijgt men wijselijk zolang U de jaarlijkse rondgang blijft toelaten.
Bij tegenstand komt het echter meteen bovendrijven.

De reinste misleiding.
Ik kan iedereen aanraden een klacht in te dienen bij de Economische inspectie (niet bij test-aankoop, dit is particulier) :
dit kan verrassend EENVOUDIG EN SNEL via een wizard op hun website:
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/

Het is logisch en begrijpelijk dat er pas geageerd zal worden indien eenzelfde naam meermaals gemeld wordt.
Ik mag iedereen dus oproepen om samen deze misleidende praktijken een halt toe te roepen!

Hartelijk dank!
xavier

giserke
Berichten: 2434

#10 , 11 jan 2017 12:21

Is dat hier het hoofdstuk "Topicje inpikken"?
Als het probleem algemeen structureel blijk te zijn, waarom niet? Dat maakt de vraag van TS net belangrijker.

kurtdb
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 feb 2017 10:50

Beste allen,
Hoe is het verder verlopen ?
Ik zit in hetzelfde schuitje, alle tips om ervan af te geraken zijn welkom.

Scouts bosvogels
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 jun 2017 13:57

Beste,

Onze scouts zit met het zelfde probleem. Maar ons hebben ze tot nu toe geen contract kunnen voorleggen. Ik denk simpel weg omdat wij geen statuut hebben en dus geen contracten kunnen afsluiten. Hebben ze dit bij iemand van jullie al kunnen doen? Indien ja: hoe hebben jullie dan opgetreden? Als ze een contract zouden voorleggen zullen wij alvast dreigen om dit publiek te maken. Wij kunnen een enorm contact bereik.

Alvast bedankt,

Scouts Bosvogels

LeenW
Berichten: 12824

#13 , 26 jun 2017 14:07

Beste,

Onze scouts zit met het zelfde probleem. Maar ons hebben ze tot nu toe geen contract kunnen voorleggen. Ik denk simpel weg omdat wij geen statuut hebben en dus geen contracten kunnen afsluiten. Hebben ze dit bij iemand van jullie al kunnen doen? Indien ja: hoe hebben jullie dan opgetreden? Als ze een contract zouden voorleggen zullen wij alvast dreigen om dit publiek te maken. Wij kunnen een enorm contact bereik.

Alvast bedankt,

Scouts Bosvogels
Dit forum zal u niet helpen bij chantagepraktijken.

GDME
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#14 , 14 jul 2017 12:50

Zelfde probleem hier. Ik heb in in 2006 het blad van de technieker getekend en dit blijkt nu een contract te zijn geweest. Is vorig jaar 'stilzwijgend verlengd' - geheel volgens de bepalingen op de keerzijde natuurlijk..-.


Het ondertekenen van het contract verliep op dezelfde misleidende manier.
sinds het aangaan van het contract is ook de prijs van een onderhoud gestegen met 41,6%, maar ook dit zou kunnen volgens het contract wist het directielid dhr CLosset me te vertellen.

klacht ingediend bij fgov economie via portaal

De firma met deze praktijken is IMPORTEX S.A Rue de L'Eglise 42 - 4710 Lontzen Tel 087/880242 Ond.nummer 0445.433.502 email info@importex.be www.importex.be

tibizla
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#15 , 16 jul 2017 15:42

offertes vragen bij derden

en eens aan tafel zitten met je huidige leverancier

Terug naar “Handelspraktijken”